logo F1online.skF1online.sk

Sainz vynašiel teleport a poskočil do prvého radu: Ani ja to nechápem

Carlos Sainz
© Twitter/Scuderia Ferrari
Milan Kubala
Milan Kubala29. 10. 2023

Carlosovi Sainzovi sa v kvalifikácii podaril kúsok, za ktorý by sa nehanbil ani žiaden kúzelník. Medzi Q2 a Q3 našiel neuveriteľných viac ako 1,1 sekundy. Svoje tajomstvo nám však neprezradí, pretože ho ani on sám nepozná.

Ferrari SF-23 akoby medzi Q2 a Q3 ožilo. Charles Leclerc sa zlepšil o viac než sedem desatín, Carlos Sainz našiel ešte ďalšie štyri desatinky. Na rozdiel od nich Max našiel len necelých 0,4 sekundy, no na jeho obranu treba povedať, že v Q2 bol oveľa rýchlejší ako jazdci Scuderie, a tak mal aj menší priestor na progres.

Čo však spôsobilo tento obrovský skok? “Ani ja to tak celkom nechápem, pretože celý víkend bolo nesmierne ťažké poskladať celé kolo. Dokonca ani v tom poslednom kole som necítil, že by bolo nejaké výnimočné,” nestačil sa diviť Carlos Sainz. “V deviatej zákrute sa mi auto dosť pošmyklo, čo mi pred zvyškom kola trochu zvýšilo teplotu zadných pneumatík, a teda ma to stálo aj nejaký čas.”

“Pri druhom pokuse som odjazdil oveľa čistejšie a oveľa lepšie kolo, no bol som o desatinu pomalší,” začudoval sa Španiel. Pri týchto slovách by sme sa nečudovali, keby si začal trhať vlasy. “S týmito pneumatikami, na tomto okruhu a v kombinácii s ťažko zvládnuteľným autom to niekedy zapadne do seba, inokedy nie.”

Pred nedeľou má tak najlepšie rozdané karty Ferrari. Ak aspoň jedno z nich zostane na čele, bude to pre Scuderiu veľká výhoda, pretože jazda v zákryte je v Mexiku náročnejšia než inde. Nedostatok prítlaku komplikuje jazdu v zákrutách, a horúci vzduch auta vpredu dvíha teploty pohonnej jednotky.

Ferrari by mohlo uvažovať nad tým, že si po štarte pomôže a vyšachuje Maxa Verstappena, ktorý sa určite pokúsi uchmatnúť si zákryt pre seba. “Môžeme to skúsiť, ale nedokážete predpovedať, či sa k tomu dostanete. Ak máte o pár metrov lepší štart ako Max alebo Charles, tak sa zrazu nemôžete hrať so zákrytom. Je to nemožné.”

“Ja sa skrátka pokúsim odštartovať najlepšie, ako viem, pretože budem stáť na špinavej strane roštu. Už aj kvôli tomu bude môj štart slabší ako Charlesov a Maxov, ktorí sú na tej čistejšej strane. Musím sa koncentrovať na dobrý štart. Potom uvidím, v akej pozícii sa ocitnem a ako by sme si mohli udržať túto pozíciu pred Maxom,” avizoval rodák z Madridu.

Ferrari už v tejto sezóne dokázalo raz vyhrať, no veľké množstvo pole positions len zahodilo do koša. Nikto z tifosi by sa nehneval, keby Leclerc so Sainzom vylepšili nelichotivé štatistiky talianskej stajne.

“Naše auto dokáže v kvalifikácii zajazdiť dobré časy, ale je ťažké tie kolá poskladať a v tom aute odjazdiť 72 kôl na pár pneumatikách. Preto sú kvalifikácie dobré, ale preteky sú v nedeľu,” vysvetlil Carlos Sainz na záver. “Dúfame, že spravíme krok vpred. No očakávam, že Max bude prirýchly.”

Súvisiace články

Diskusia