logo F1online.sk

Charlesovi sme zničili preteky, priznáva Vasseur

Frédéric Vasseur
© Martin Trenkler
Petra Polubňáková
Petra Polubňáková23. 10. 2023

Pre Ferrari bol víkend v Texase ako na horskej dráhe. Piatková pole position Charlesa Leclerca mnohým tifosi vliala nádej do žíl. Už počas šprintu sa však ukázalo, že pretekové tempo nebude žiadna sláva. To sa potvrdilo aj v nedeľu, pričom u Monačana tím zvolil stratégiu s jednou zastávkou, čo bol jasný gól do vlastnej brány. Samotný šéf Ferrari Frédéric Vasseur po podujatí priznal, že to bola chyba.

Charles Leclerc napokon preťal cieľovú čiaru až na šiestom mieste. Nestačil tak ani na svojho tímového kolegu Carlosa Sainza, ktorý pritom štartoval až za ním. Tento fakt je aktuálne irelevantný. Len pár hodín po skončení veľkej ceny komisári FIA Monačana diskvalifikovali.

Meranie odhalilo, že hrúbka dosky podlahy nie je v súlade s pravidlami. Rovnakého trestu sa dočkal aj Lewis Hamilton. Brit tak prišiel o pódium, ktoré pripadlo pôvodne štvrtému Sainzovi. Španiel síce celý víkend za Leclercom rýchlostne zaostával, paradoxne však z Texasu odchádza o niečo šťastnejší.

Celkovo ale v garáži Ferrari krátko po pretekoch určite vládlo sklamanie. To bolo badať aj na Vasseurovi, ktorý v čase rozdávania prvých rozhovorov ešte netušil, že jeden z jeho jazdcov nakoniec odíde úplne bez bodu. „Máme zmiešané pocity. So štvrtým a šiestym miestom nemôžeme byť spokojní, najmä keď Charles štartoval z pole position.“

„Pokiaľ ide o Carlosa, počínali sme si celkom dobre. Odštartovali sme na štvrtom mieste, na rovnakom mieste sme aj skončili. U Charlesa sme zvolili zlú stratégiu a zničili sme jeho preteky. Problém je asi v tom, že sme o tom pred pretekmi nemali jasnú predstavu. Urobili sme chybu,“ priznal Francúz.

Vo Ferrari si mysleli, že na jednu zastávku pôjdu viacerí piloti, a to vrátane Hamiltona či Russella. „Pred pretekmi to nebolo veľmi jasné, mali sme dve možnosti. Čo sa týka čísel, bolo to veľmi, veľmi tesné. Naše údaje naznačovali, že medzi stratégiou s jednou a dvoma zastávkami nie je obzvlášť veľký rozdiel. Ukázalo sa, že sme sa mýlili. Charles svoje pneumatiky manažoval veľmi dobre, ale boli sme jediní s touto stratégiou. Nefungovalo to,“ sypal si popol na hlavu šéf stajne z Maranella.

Na Sainzov prvý pitstop sa podľa Vasseura odhodlali pomerne skoro. Španiel sa totiž po súboji s Maxom Verstappenom trápil s degradáciou pneumatík. U Leclerca to tak zjavné nebolo.

Vasseur však odmietol špekulovať o tom, ako by to dopadlo, keby mal Monačan rovnakú stratégiu ako jeho tímový kolega. „Nechcem to robiť. Myslím si, že to nie je správny prístup. Musíme sa zamerať na chybu. Pokúsime sa pochopiť, prečo sme urobili túto voľbu. S informáciami, ktoré sme v tej fáze mali, sme boli presvedčení, že to je dobré rozhodnutie. Znamená to, že čísla, ktoré sme mali na boxovom múriku a v továrni k dispozícii, neboli dobré.“

V poslednom stinte sme boli svedkami tímovej réžie, nakoľko Sainz mal oveľa čerstvejšie pneumatiky, Leclerc ho teda pustil pred seba. Podľa Vasseura nemali inú možnosť. „Museli sme vymeniť pozície našich jazdcov, aby sme sa pokúsili dosiahnuť čo najlepší výsledok. Charles urobil všetko, čo bolo v jeho silách, aby sa udržal pred Russellom.“

Je očividné, že v Maranelle teraz majú čo analyzovať. „Teraz smerujeme do Mexika s vedomím, že existuje niekoľko oblastí, v ktorých sa musíme zlepšiť, ak chceme dosiahnuť ciele, ktoré sme si stanovili,“ vyhlásil 55-ročný inžinier.