logo F1online.skF1online.sk

Hamilton: Stratégia a zastávky v boxoch neboli ideálne, ale Red Bull je stále rýchlejší

Lewis Hamilton
© Pirelli
Matúš Pavlík
Matúš Pavlík23. 10. 2023

Veľká cena Saudskej Arábie, 5. decembra 2021, je stále posledné víťazstvo v kariére Lewisa Hamiltona. Sedemnásobný šampión od toho dňa pozbieral deväť druhých miest, vrátane osudového Abú Zabí 2021, a párkrát bol blízko k 104. víťazstvu, ale nikdy nie dosť blízko. Veľká cena USA v Austine však ponúkla niekoľko dôvodov na optimizmus a tým Lewis pred novinármi priam sršal.

Nová podlaha nasmerovala Lewisa Hamiltona do boja o víťazstvo. Na potvrdenie formy jeho tímu si radšej počkajme do Mexika, pretože je zrejmé, že víkend Red Bullu mal ďaleko od optima, ale pohľad na výkon monopostu W14 v Austine musí napĺňať fanúšikov tohto tímu optimizmom. Napriek tomu vyzerajú posledné preteky trochu ako nevyužitá príležitosť.

„Asi sme mali zastaviť skôr než Lando, pretože som bol dosť blízko, aby sme sa mohli úspešne pokúsiť o undercut. Neviem, prečo sme to neurobili. Po prvej zastávke som strácal osem sekúnd a musel som sa doťahovať, čo bolo naozaj náročné; po druhej zastávke opäť to isté, opäť strata a opäť nutnosť dobiehať ostatných. Bolo náročné zakaždým sťahovať takú stratu,“ povedal po pretekoch pre televíziu Sky Lewis Hamilton.

„Okrem toho mám však z víkendu veľmi dobrý pocit. V aute som sa cítil oveľa lepšie. Som veľmi vďačný za prácu tímu doma v továrni. Nová podlaha bola krokom vpred a keď sa dokážeme zlepšiť v ďalších oblastiach, napríklad zastávky v boxoch alebo stratégie, možno dokážeme byť ešte bližšie, pretože je to blízko, veľmi blízko,“ povedal Hamilton s úsmevom a odhodlane.

Iste, bolo by veľmi ľahké začínať s otázkami „čo by bolo, keby…“, ale Mercedes rozhodne mohol v Austine zvládnuť lepšie pár „drobností“, ktoré nemali s rýchlosťou monopostu nič spoločné. Stratégovia váhali, posádka v boxoch prezula Lewisa dvakrát za asi 3,5 sekundy a sám jazdec urobil na opotrebovaných pneumatikách v prvom stinte dosť hrubú chybu, ktorá ho mohla stáť aj tri sekundy. Keď sa to spočíta, tak strata 2,2 sekundy v cieli sa javí byť hrateľná. Nezabúdajme však, že ani preteky Red Bullu neboli vôbec ideálne.

Trochu to pripomína záver minulej sezóny, keď Lewis pozbieral tri druhé miesta v rade. Optimizmus je síce pekný, ale treba radšej zostať nohami na zemi. „Max štartoval zo šiesteho miesta a dostal sa predo mňa, takže v konečnom dôsledku si myslím, že Red Bull je rýchlejší. Zároveň zastavil ako prvý a ku koncu stintu dokázal jazdiť dobré časy.“

„Stále sú teda pred nami a bude veľmi ťažké ich zdolať. Zároveň treba povedať, že už skončili s vývojom auta. My sme tento víkend priviezli vylepšenia a oni voľne pokračujú s tým, čo mali. Je pôsobivé sledovať, ako naďalej dokážu vyhrávať preteky. My máme pred sebou obrovské množstvo roboty,“ povedal na záver rozhovoru sedemnásobný majster sveta.

Súvisiace články

Diskusia