logo F1online.skF1online.sk

Verstappen vyzval Elkanna, aby mu zavolal. Rád by si kúpil legendárny monopost Ferrari F2004

Mick Schumacher – Ferrari F2004
© Scuderia Ferrari
Matúš Pavlík
Matúš Pavlík16. 10. 2023

Sebastian Vettel raz povedal, že aj v Mercedese fandia Ferrari. Rozhodne nebol ďaleko od pravdy, keď si uvedomíme, že exkluzívne automobily tejto značky mal v garáži Lewis Hamilton a v Maranelle nakupuje aj Max Verstappen. Ten si v kariére už veľmi slušne zarobil a keďže rýchle autá sú jeho život, veľmi dobre vie, do čoho chce investovať.

Čerstvý trojnásobný šampión má v garáži Ferrari, čo asi neprekvapí. Aj keď sa živí „točením s volantom“, oddychuje taktiež „točením s volantom“, či už na simulátore alebo na okruhu v jednom zo svojich áut. Keďže si už vo Formule 1 slušne zarobil a jeho kontrakt platný až do konca sezóny 2028 mu sľubuje ďalšie obrovské peniaze (podľa niektorých zdrojov až 55 miliónov ročne), chcel by ich investovať do svojej najväčšej vášne.

„Rád by som vlastnil všetky monoposty Red Bullu, s ktorými som získal majstrovské tituly,“ opísal Verstappen v rozhovore pre Gazzetta dello Sport svoju vysnívanú garáž.

„Plus, chcel by som Ferrari F2004 Michaela Schumachera, čo je neuveriteľné auto. Neviem však, ako by som si ho mohol kúpiť. Týmto by som sa rád obrátil na Johna Elkanna. Dúfam, že si prečíta tento rozhovor a možno mi zavolá,“ prehlásil Max.

Nuž, niečo také nebude vôbec jednoduché. Len nedávno sa predal mimoriadne vzácny monopost F2003, s ktorým Schumacher získal svoj šiesty titul a cena bola ohromujúcich 14,8 milióna dolárov. Dominantný monopost F2004, s ktorým Michael získal svoj siedmy titul, má zrejme ešte vyššiu hodnotu.

Okrem toho, Verstappen rozhodne nie je jediným záujemcom o tento kúsok. Ešte v roku 2020 priznal svoju snahu o kúpu monopostu F2004 Sebastian Vettel, ale nakoniec musel priznať, že aj keď určite nežije „z ruky do úst“, nemôže si auto svojich snov dovoliť. Uvidíme teda, ako pochodí Max.

Medzitým bude pokračovať vo svojej kariére. Keďže je už trojnásobným majstrom sveta, rozhodne patrí k tým najúspešnejším pilotom v histórii Formuly 1. Ako vysoko sa v pomyselnej historickej hierarchii nachádza teraz? Nuž, na to nech si každý odpovie sám.

Aj keď Verstappen priznáva, že jeho kariéra vo Formule 1 zrejme nepotrvá do štyridsiatky, s pretekaním rozhodne neskončí. „Budem jazdiť dlhšie, ale nie v F1. Bolo by pekné urobiť to ako Valentino Rossi, ktorý momentálne preteká v cestovných automobiloch, čo je kategória, o ktorú mám záujem, pretože tam jazdí aj naše auto,“ povedal Holanďan.

Max vyvíja na tomto poli niekoľko aktivít vrátane podpory Thierryho Vermeulena, čo je syn jeho manažéra Raymonda Vermeulena. Verstappen je okrem toho spoluzakladateľom ešportového tímu Redline a od roku 2025 vstúpi do „gétečiek“ s vlastným tímom.

„Valentino vyhral v MotoGP všetko, čo mohol. Mal šialenú kariéru a teraz sa baví motoršportom, ale stále tvrdo pracuje a chce vyhrávať. Myslím si, že v budúcnosti budem chcieť niečo podobné,“ povedal Verstappen.

Súvisiace články

Diskusia