McLaren dýcha Red Bullu na krk, konštatuje Vasseur
Ferrari si preteky v Katare určite za klobúk nedá, veď Carlos Sainz z nich kvôli úniku paliva odstúpil ešte pred samotným zhasnutím semaforov. Farby stajne z Maranella tak hájil iba Charles Leclerc, ktorý však zaknihoval len piatu priečku. Ešte horšou správou pre nich je, že piloti McLarenu opäť zaznamenali dvojité pódium a Monačan ani tentoraz nemal nárok. Šéf Ferrari Frédéric Vasseur po podujatí vysvetlil veľkú stratu na „papájových“ a zároveň priblížil, prečo nemohol do diania zasiahnuť aj Sainz.
V Katare to bol pre Ferrari taký nemastný-neslaný víkend, tifosi sa na rozdiel od Singapuru či Monzy ani zďaleka nedočkali významnejšieho výsledku. V piatkovej kvalifikácii sa Sainz ani neprebojoval do Q3 a v sobotňajšom šprintovom rozstrele sa nedarilo ani jeho tímovému kolegovi, ktorý sa trápil s traťovými limitmi. Rovnakému problému čelil Monačan aj v samotnom šprinte, po ktorom napokon skončil s nulou na konte.
Celé to zaklincovali technické problémy na Sainzovom aute, v nedeľu sa tak vrhol do katarského pekla len Leclerc. V každom prípade, hrdinami víkendu boli jazdci McLarenu, čo uznáva aj Vasseur. Šéf Ferrari ich považuje za hlavných protivníkov Red Bullu. „Celkovo to bol náročný víkend. Nielen kvôli situácii s pneumatikami a obrubníkmi, ale aj kvôli vetru a vysokým teplotám. V piatok bol na trati piesok, bolo to zložité. Nemôžeme sa však sťažovať, pretože naši jazdci podali neuveriteľný fyzický výkon. A ak sa pozrieme na posledné dve veľké ceny, môžeme povedať, že McLaren je hneď za Red Bullom.“
„Suzuka a Losail sú okruhy s podobnou charakteristikou, so sledom vysokorýchlostných zákrut. Na Monze a v Singapure sme mali pravdepodobne lepšie podmienky, ale uvidíme, čo ukážu nadchádzajúce preteky vrátane Austinu, ktorý je takým mixom týchto tratí,“ upozornil rodák z Francúzska.
Vasseur dokázal konkrétne identifikovať fázu pretekov, v ktorej Ferrari najviac nestačilo na svojich súperov z Wokingu. „Mali sme síce nedostatočné tempo, ale nie natoľko, aby vznikol taký veľký rozdiel. Väčšinu straty sme nabrali počas druhého stintu, pretože sme uviazli v premávke a drobili sa nám pneumatiky.“
Mnohých fanúšikov pred pretekmi zaujímalo, prečo nebolo možné poruchu na Sainzovom monoposte odstrániť. Do štartu totiž ostávala ešte približne hodina. „Existujú pravidlá, ktoré určujú, kedy treba natankovať. Keď sme natankovali, objavil sa problém. Dalo by sa povedať, že sme mohli natankovať skôr, ale takto to nefunguje. Nakoniec nebolo dosť času na výmenu palivovej nádrže. Neviem, či je tento problém spôsobený obrubníkmi, musíme to preskúmať. Došlo k poškodeniu, ktoré pravdepodobne nastalo počas včerajších posledných kôl.“
Šéf talianskeho tímu na záver nezabudol vystrúhať poklonu čerstvému trojnásobnému majstrovi sveta F1 Maxovi Verstappenovi. „Teraz je ešte priskoro hovoriť o tom, že sa zapísal do histórie. Najpôsobivejšie je, že nerobí žiadne chyby. Aj keď sa trochu trápi, dokáže reagovať a je pôsobivý aj počas víkendov, keď Red Bull nemá dobré tempo, ako napríklad v Singapure. Tam odjazdil výborné preteky a skončil na piatom mieste. Odvádza výnimočnú prácu, ale dúfame, že mu budeme konkurovať.“