logo F1online.sk

Ocon zažil peklo za volantom, v prilbe zvracal celé dve kolá

Zničený Esteban Ocon
© Twitter/Esteban Ocon
Milan Kubala
Milan Kubala8. 10. 2023

Esteban Ocon si z Kataru odnáša siedme miesto. Za náročné preteky na rozpálenom okruhu Losail si to naozaj zaslúžil, veď miestami v kokpite zažíval hotové muky. Po šachovnicovej vlajke prezradil, že sa dokonca pozvracal.

Vo Fudži 2007 si niečím podobným prešiel aj Mark Webber. On však obsah svojho žalúdka neudržal z iných dôvodov ako Esteban Ocon v nedeľu. Francúzskeho pilota trápila obrovská horúčava v kokpite, no nielen jeho, ale aj celý zvyšok štartového poľa. V nedeľu sa skutočne ukázalo, kto ako poctivo trénoval a možno aj nad rámec toho, čo mu kázal jeho tréner.

Esteban Ocon prezradil, že za štandardných podmienok by mu nerobilo odjazdiť za sebou aj dve veľké ceny, ale v Katare to skrátka nešlo. Pred novinárov sa tak postavil roztrasený a viditeľne zoslabnutý.

“Áno, zvracal som. Neviem kedy, ale okolo pätnásteho-šestnásteho kola. Trvalo to asi dve kolá,” priznal Esteban Ocon po opatrnej otázke reportérky Sky Sports. “Zvracal som a hovorím si, doriti, prepáčte mi ten výraz, ale hovoril som si, že to budú poriadne dlhé preteky. Mentálne sa mi to akosi podarilo dostať pod kontrolu. Snažil som sa koncentrovať na svoju prácu, ale v minulosti som ešte nikdy nič také nezažil.”

“V aute som vždy dokázal odjazdiť vzdialenosť aj dvoch veľkých cien, na to som trénoval. Avšak dnešný horúci vzduch a to, ako vás páli pohonná jednotka zozadu… Nemyslím si, že sme veľmi dobre odizolovali kokpit. V aute dnes muselo byť okolo 80 stupňov,” krútil hlavou nad takmer dvojhodinovým pobytom v katarskej saune. “Som rád, že o rok sa sem vraciame až v decembri.”

Pilotom určite nepomohol ani fakt, že na jednej sade pneumatík nemohli odjazdiť viac ako osemnásť kôl. Znamenalo to pre nich, že väčšinu veľkej ceny mohli ísť skutočne naplno a ako sa hovorí, doslova sa zodrať.

Ocon svoju nevoľnosť nepripisuje tomu, že celú nedeľu strávil v kvalifikačnom režime. “Nemyslím si, že to by bol problém. Vezmime si Abú Zabí alebo Džiddu, takéto veci sú štandardne na programe a vždy sme boli v poriadku. Tu však bolo o desať stupňov viac.”

Piloti sa počas pretekov chladili, ako len vedeli. Ocon si pomáhal aj rukami. “V jednej chvíli som na rovinkách rukami naháňal vzduch a snažil sa ho nasmerovať na prilbu. Čím viac som sa rozdýchaval, aby som sa dal dokopy pred zákrutami, tým väčšiu páľavu som cítil v prilbe. Úprimne, bolo to strašné. Toto boli moje najťažšie vybojované body, ale som rád, že sme maximalizovali náš výsledok. Siedme miesto je pre nás veľmi dobré.”