Wolffovi sa trest pre Hamiltona nepozdával, sporná situácia navyše vznikla ešte pred pretekmi
Toto Wolff bol po Veľkej cene Ruska spokojný len spolovice. Jeho tím vybojoval ďalšie víťazstvo a v tomto smere to bola doslova klasika, avšak jeden z jeho pretekárov bol podľa neho potrestaný až príliš prísne. Lewis Hamilton kvôli tomu skončil len tretí.
„Nebola to tímová chyba a nebola to ani Lewisova chyba,“ hovoril Wolff po pretekoch. „A nebudem ani na nikoho ukazovať prstom, pretože to som nikdy nerobil.“
„S Ronom (Meadowsom, manažérom tímu, pozn. red.) sme navštívili komisárov, ktorých verdikt bol taký, že štart neskúšal na správnom mieste. Ibaže v nariadeniach od riaditeľa pretekov nestálo nič o tom, ktoré miesto je to správne a nie je to napísané ani v pravidlách. S týmto sme teda nesúhlasili.“
„Druhý problém bol v tom, že v kole smerom na štartový rošt nejazdil konštantnou rýchlosťou (kvôli tréningovému štartu a vynútenému zastaveniu), ale aj o tom by sa dalo polemizovať. No a napokon dostal desať trestných sekúnd: pravidlá mali byť porušené v kole smerom na štartový rošt, takže sa dá debatovať o tom, či bolo správne udeľovať pretekový trest. Ale treba to akceptovať a ísť ďalej.“
„S trestom nie som spokojný, nechcel som mu uveriť a zhodli sme sa na tom, že s ním nesúhlasíme,“ pokračoval Rakúšan. „Komisárov a ich prácu budem vždy rešpektovať, ale v tomto prípade sme sa zhodli na tom, že s nimi nesúhlasíme.“
Toto Wolff v ďalšej časti rozhovoru opäť pripomenul, že poznámky (Event Notes), ktoré pred víkendom vydal riaditeľ pretekov Michael Masi, nešpecifikovali, kde presne môžu jazdci trénovať štarty.
„Ak som dobre informovaný, tak v poznámkach stálo len to, že tréningové štarty musíte realizovať za svetlami na pravej strane boxovej uličky. A tak sa aj stalo,“ skonštatoval. „Poznámky teda určujú, že tréningové štarty sa musia vykonávať za svetlami a na pravej strane.“
A v tomto má Wolff pravdu, pretože v pubkikovaných poznámkach je to uvedené nasledovne: “Tréningové štarty môžu byť vykonávané len na pravej strane za svetlami na konci boxovej uličky. Aby sme predišli možným nedorozumeniam, týka sa to okamihov, kedy je výjazd z boxovej uličky otvorený pre preteky. Jazdci musia súčasne po svojej ľavej strane nechať dosť miesta na to, aby okolo nich vedel prejsť iný jazdec.”
„Viete, tieto veci nie sú vždy čierne alebo biele, existuje priestor pre ich interpretáciu,” hovoril ďalej Wolff. “Niektoré pravidlá sa dajú interpretovať dvoma spôsobmi a potom už ide o uplatnenie zdravého rozumu. Skutočnosť je však taká, že sme dostali pretekový trest, teda dva pretekové tresty – a to za narušenie pravidiel, ku ktorému prišlo pred pretekmi.“
„Počul som aj argument, že vykonaním tréningových štartov na tomto mieste získal výhodu. Podľa mňa to však výhoda nebola, pretože tam nebol žiadny grip, resp. tam bolo omnoho menej gripu, ako na klasickej pozícii na štarte. Ale čo už, stalo sa… len sme z toho všetci tak trochu emotívni.“
„Emócie by sme napokon mali nasmerovať na Valtteriho, ktorý si zaslúžil víťazstvo. Práve to ma napokon teší. Skončili sme na prvej a tretej priečke, takže môžeme byť radi a domov odlietať spokojní. Z incidentu sa však potrebujeme poučiť, musíme sa pozrieť na naše procedúry a našu komunikáciu. A ako vždy, nikoho konkrétneho nebudeme viniť, len si posvietime na problém,“ dodal Toto Wolff.
- Značky
- Mercedes
- Rusko
- Toto Wolff