logo F1online.sk

Bude problémom so simulátorom konečne koniec? Ferrari stavia nový

Charles Leclerc v Maranelle
© Scuderia Ferrari Press Office
Matúš Pavlík
Matúš Pavlík18. 9. 2020

Často omieľaná téma. Korelácia dát zo simulátora patrila k najväčším slabinám Scuderie v posledných rokoch. Za ten čas sme neustále počúvali, ako aerodynamické vylepšenia nezafungovali správne, čiastočne i kvôli zlej korelácii dát zo simulátora.

To by sa teraz mohlo zmeniť. Ferrari totiž spúšťa do prevádzky úplne nový simulátor za „niekoľko miliónov eur“, ktorého stavba by mala byť dokončená koncom tohto roka a nahradí starnúceho „pavúka“, ako sa prezýva tomu súčasnému. Bude to koniec vyjadreniam zástupcov tímu, že sa nepodarilo skorelovať traťové dáta, dáta z veterného tunela a simulátora? To ukáže až čas.

Podľa denníka Corriere della Sera, ktorý prišiel s prvotnou informáciou, je toto prvé kolo investícii zameraných na sezónu 2022 a nasledujúce, ktoré majú byť podľa plánov Ferrari bodmi obratu. Pôvodne mal byť hotový niekedy v priebehu leta tohto roku, no jeho stavba sa oneskorila, rolu v tomto prípade istotne zohrala i celosvetová pandémia. Po jeho „fyzickom“ dokončení príde na rad práca na inštalácii a spustení potrebných softvérov. Do riadnej prevádzky by teda mal vstúpiť niekedy v priebehu roka 2021. Je tak pravdepodobné, že vývoj súčasnej generácie monopostov na novom simulátore prebiehať nebude.

Boss Scuderie Mattia Binotto zároveň vyhlásil, že na projekte nového monopostu pre rok 2022 sa bude podieľať i nestarnúca konštruktérska legenda, Rory Byrne.

„Keď musíte začať s prázdnym papierom, tak potrebujete skúsených ľudí, aby vám pomohli. Nový simulátor je dôležitá a nákladná investícia, hovoríme tu rádovo o miliónoch eur, ktoré utratíme za hardvér, ale aj softvér šitý nám na mieru,“ povedal Binotto, ktorého cituje Corriere.