logo F1online.skF1online.sk

Hamiltonovi robili starosti dymiace brzdy: Uvidel som aj plameň

Lewis Hamilton
© Pirelli Motorsport
Milan Kubala
Milan Kubala16. 9. 2020

Monoposty museli byť na preteky v Mugelle pripravené úplne inak ako na Monzu. V Toskánsku chýbali naozaj tvrdé brzdenia, čo Mercedes prinútilo priškrtiť chladiace otvory. Lewisovi Hamiltonovi to spôsobilo problémy po druhej červenej vlajke, keď sa mu z bŕzd začalo husto dymiť. Brit mal veľké obavy z toho, čo bude nasledovať.

Hamilton ozrejmil, že dym spôsobilo jeho snaženie dostať obe predné brzdy na rovnaké teploty. “V teplotách mojich predných bŕzd bol rozdiel o veľkosti takmer 200 stupňov,” vysvetlil pre motorsport.com. “Veľmi som na ne tlačil, aby som tú jednu vyrovnal. Dostal som ich na tisíc stupňov a pokúsil sa ich v poslednej zákrute a cestou na štart ochladiť.”

To sa nepodarilo. “Dostal som sa na rošt a vychádzalo z nich veľa dymu. Robil som si starosti, myslím, že som v jednom momente zbadal aj plameň. To nie je dobré, pretože ten spáli všetko, čo je vo vnútri. Našťastie sa odštartovalo pomerne rýchlo a potom som už nemal problémy. Ale bolo to na hrane.”

Podľa Andrewa Shovlina dym samotný nepredstavuje v takejto situácii problém, a preto si po štarte na boxovom múriku nerobili veľké starosti. Keby však začali horieť, situácia by bola oveľa vážnejšia.

“Tu je chladenie bŕzd relatívne uzavreté. Keďže sa tu veľa nebrzdí, potrebujete zmenšiť otvory, aby ste sa dostali na nejaké teploty,” vysvetľuje Shovlin. Na štarte je ale situácia iná. “Neprúdilo tadiaľ veľa vzduchu. Akonáhle sa rozbehnete, tak to zhasne, čiže jediná starosť je, či nespálite niečo z karbónových častí. To vám môže narobiť starosti.”

“Nevyzeralo to až tak zle, ale boli by sme radšej, keby sme to nevideli vôbec. Ak mám byť úprimný, veľmi veľkú paniku to v každom prípade nespôsobilo,” ubezpečil šéf inžinierov Mercedesu.

Problémy s brzdami mal i Esteban Ocon. Renault informoval o tom, že po incidentoch v prvom kole sa mu v brzdových otvoroch zasekli úlomky, ktoré bránili prúdeniu vzduchu a chladeniu. Brzdy sa prehriali a zlyhalo brzdové vedenie. “Brzdová kvapalina bola po celej zadnej časti monopostu. Počas tej červenej vlajky sme nič nemohli robiť, brzdy už boli zničené,” dodal športový riaditeľ Renaultu Alan Permane.

Súvisiace články

Diskusia