logo F1online.sk

Sainz: Ten pocit neprajem nikomu

Carlos Sainz a Kevin Magnussen
© Mercedes
Tomáš Schügerl
Tomáš Schügerl13. 9. 2020

Na jednej strane sklamanie z predčasného odstúpenia, na druhej úľava, že vystúpil z auta po svojich a zdravý. Carlos Sainz bol v hromadnej nehode po reštarte doslova len pasažierom, keďže už len „dorazil“ autá, ktoré sa zrazili tesne pred ním.

Prečo sa však Sainz ocitol v tejto partii v druhej polovici štartového poľa? Ako každá katastrofa, aj táto sa skladala z viacerých menších nešťastí. Carlos mal výborný štart a v prvej zákrute sa pretlačil na úroveň štvrtého – piateho miesta. V nájazde do tretej zákruty sa však jemne dotkol so Strollom, urobil hodiny a prepadol sa na celým štartovým poľom. „Mal som dobrý štart. Naša rýchlosť nebola dobrá, preto som musel aj riskovať, ak som sa chcel dostať dopredu. Nanešťastie, po malom kontakte s Racing Pointom som skončil v hodinách. Bol to pretekársky incident, i keď mi tam Stroll mohol nechať trochu viac miesta,“ povedal Carlos Sainz.

Paradoxne, fakt, že po kontakte v prvom kole nemal také poškodenie, kvôli ktorému by musel ísť k mechanikom, Sainzovi uškodil. Jazdci, ktorí boli na úplnom dne poradia, sa totiž tejto nehode vyhli.

Carlos Sainz sa na pätnástom mieste snažil vytiahnuť za Antoniom Giovinnazim. Nemal šancu vidieť, čo sa deje pred ním. Až v poslednej sekunde zbadal, ako sa Giovinnazi dostáva do kontaktu s Magnussenom a Latifim. Carlos v plnej rýchlosti napálil do tejto trojice a jeden z kusov karbónu, zrejme z Alfy Romeo, prešiel po jeho svätožiare. „Strašidelná nehoda. V zadnej časti poľa sme si mysleli, že preteky boli reštartované, resp. niekto si to určite myslel. Išli sme rýchlosťou 290 až 300 kilometrov. Zrazu sa však zdalo, že ešte nepretekáme. Každý začal brzdiť, čo malo dominový efekt. Keď som začal akcelerovať, zaregistroval som chaos pred sebou a už som vedel, že nemám čas na reakciu. Tento pocit neprajem nikomu. Najpodstatnejšie je, že všetci sme z toho vyšli živí a zdraví,“ hovoril Sainz, ktorý si bolestivo držal svoje zápästie. „Som v poriadku. Mám len menšiu ranu na zápästí a na dlani, no ani ma to veľmi nebolí.“

V tejto chvíli ťažko konkrétne rozlúsknuť, kto je konkrétnym vinníkom tejto nehody. Možno skôr platí, že k nej prispela súhra nešťastných okolností. „Musíme sa dôkladne pozrieť na to, čo sa stalo, a vyhodnotiť, čo nehodu vyvolalo. Nie je to prvý prípad, keď boli reštarty nebezpečné pre jazdcov v druhej polovici poľa. Na rovinkách dosahujeme obrovské rýchlosti a táto nehoda sa mohla skončiť oveľa, oveľa horšie. Niečo by sa s tým malo urobiť, aby sa podobné incidenty už neopakovali,“ pokračoval španielsky pretekár.

Štajersko – pokazená zastávka v boxoch. Maďarsko – doplatenie na premávku počas zastávky v boxoch. Veľká Británia 1 – defekt zo štvrtého miesta v predposlednom kole, Veľká Británia 2 – pokazený pitstop. A v Belgicku porucha motora ešte pred štartom. Carlos Sainz si kalich smoly vypíja do dna. Aj na Monze sa síce tešil z pódia, no nebyť smoly pri červenej vlajke, mohol pokojne vyhrať.

Teraz sa jeho preteky skončili skôr než začali. „Bolo frustrujúce takto skončiť v pretekoch, zároveň som však rád, že všetci sú v poriadku. Nehoda bola skutočne nebezpečná,“ vyhlásil Carlos Sainz, ktorý preteky dosledoval na boxovom múre McLarenu. „Chcel by som sa poďakovať tímu a mechanikom za ich úsilie a nasadenie počas deviatich pretekov v rámci jedenástich víkendov. Ideme ďalej,“ uzavrel španielsky pretekár.

Súvisiace články