logo F1online.sk

Rokujeme so Schumacherom ohľadom WEC, potvrdil šéf Alpinu

Mick Schumacher
© Twitter/Mercedes
Tomáš Masár
Tomáš Masár29. 9. 2023

Dočasný šéf Alpinu Bruno Famin prezradil to, čo sme už avizovali v jednom z našich predošlých článkoch; francúzsky tím rokuje o nadviazaní spolupráce s Mickom Schumacherom – nie však ohľadom sedačky vo Formule 1. Celok so sídlom v Enstone a Vichy hodlá syna sedemnásobného šampióna podpísať pre účely Majstrovstiev sveta vo vytrvalostných pretekoch (WEC).

Mick Schumacher zostal po dvojročnom pôsobení v Haase takpovediac na ocot. Po víťazovi šampionátu Formuly 2 z roku 2020 nesiahol žiaden z iných tímov a mladý Nemec sa tak musel uspokojiť iba s pozíciou rezervného jazdca Mercedesu.

Hoci sa v určitom bode prebiehajúcej sezóny špekulovalo o tom, že by mohlo mať o služby Schumachera záujem taká Alfa Romeo či Williams, Mick sa s najväčšou pravdepodobnosťou vo Formule 1 neprestaví ani v roku 2024.

Namiesto toho by mohol okúsiť úplne iné vody motoršportu– konkrétne WEC. O 24-ročného pretekára prejavuje totiž v tejto súťaži záujem prinajmenšom Alpine. „Je pravda, že s Mickom vedieme rozhovory o možnosti pretekať v našom vytrvalostnom programe s autom A424,“ potvrdil Famin.

„Myslím si, že by to bola dobrá príležitosť pre obe strany,“ povedal dočasný lodivod Alpinu, s ktorým získal Mickov otec Michael pred niekoľkými dekádami vo farbách Benettonu dva zo svojich siedmych majstrovských titulov. „Zatiaľ však len o tejto možnosti rokujeme a dúfame, že čoskoro Micka posadíme do auta podstúpime s ním testy.“

Čo sa týka účinkovania Alpinu v F1, vo francúzskej stajni došlo behom leta k reštrukturalizácii. Aktuálne piaty tím Pohára konštruktérov opustili počas „zemetrasenia“ viaceré signifikantné osobnosti, vrátane takého Otmara Szafnauera, Alana Permana či Pata Frya.

Napriek tomu, že väčšina fanúšikov Alpinu považuje vyhadzov popredných persón tímu za chybný krok, Famin sa nazdáva, že obmena „kádra“ priniesla do Enstonu a Vichy nový vietor. „Som celkom spokojný s tým, čo som videl doteraz,“ poznamenal. „Vytvoril sa nový systém myslenia v tíme a na trati. Myslím si, že odvtedy [po prepustení Szafnauera a spol.] sme zaznamenali niekoľko dobrých pretekov, pokiaľ ide o realizáciu tímovej stratégie.“

„Stále však uvažujeme nad tým, ako z tovární vyžmýkať čo najvyšší výkon. Nazdávam sa, že jednou z kľúčových vecí je posnažiť sa, aby všetci ľudia v tíme navzájom spolupracovali, a to na oboch miestach [v Enstone aj Vichy, pozn. red.], ale aj v rámci každého z nich, aby sme vyťažili všetok potenciál, ktorý máme.“

„Potenciálu máme naozaj veľa, ale je problém dať všetkých a všetko dohromady a dosiahnuť lepší výkon. Tak nejak to nateraz hodnotím,“ dodal Francúz.

Súvisiace články