Leclerc: Pre softy som sa rozhodol na poslednú chvíľu, aby som pomohol Carlosovi
Ferrari v nedeľu predviedlo skvelú tímovú robotu. Hoci po pretekoch bol ospevovaný najmä Carlos Sainz, nebolo by fér všetky zásluhy pripisovať len jemu. V Singapure sa pochlapil aj boxový múrik, nuž a netreba zabudnúť na Charlesa Leclerca, ktorý sa odhodlal obetovať svoje preteky v prospech tímového kolegu už pred ich štartom.
Celá prvá desiatka sa na štarte rozhodla obuť trvácnejšiu strednú zmes. Jedinou výchylkou v tomto trende bol Charles Leclerc, ktorý obul mäkké pneumatiky, aby maximalizoval svoje šance hneď na štarte a pokúsil sa dostať pred Georgea Russella.
Toto nebola tímová taktika, prezradil po pretekoch. Charles Leclerc však neveril, že bude dostatočne rýchly na to, aby útočil na víťazstvo, a tak sa podľa toho zariadil. “Pravdupovediac, toto sme neplánovali. Už od rána nám všetko bolo veľmi, veľmi jasné, a preto som siahol po mäkkej zmesi.”
“Svoje rozhodnutie som zmenil na poslednú chvíľu. Chcel som spraviť maximum pre to, aby som bol v prvom stinte pred Georgeom. Bolo jasné, že Carlosovi to bolo prínosné, pretože si vytvoril medzeru,” vysvetľoval monacký pretekár. “Žiaľ, mali sme veľkú smolu pri výjazdoch safety caru. Musel som čakať na premávku a v tej chvíli som v podstate prehral preteky. Prioritou však bolo víťazstvo a s tímom sme tie preteky naozaj dobre zvládli.”
Leclerc sa v závere vrátil na tretie miesto, keď oba Mercedesy využili neutrálnu fázu a stiahli sa do boxov. Keďže Ferrari už nemalo k dispozícii nové mediumky, ocitlo sa v ťažšej situácii prakticky bez alternatív.
Monačan i napriek tomu zvažoval nasadenie použitých softov z kvalifikácie. “Áno, uvažoval som. Pravdupovediac si však ani teraz nemyslím, že by to niečo zmenilo, pretože oba Mercedesy zastavili. Vo vysielačke mi nakoniec povedali, aby som sa zachoval opačne ako Lewis vpredu. Lewis zamieril do boxov, ja som teda zostal na trati.”
Vďaka tomu, že Leclerc zostal na trati, aspoň trochu zdržal Georgea Russella s Lewisom Hamiltonom. A na jeho výsledok nemala fáza VSC žiaden veľký vplyv. “Či by som zašiel do boxov, alebo zostal na trati, bolo by to veľmi podobné. Nemyslím si, že by to rozdalo karty nanovo.”
Hoci Carlos Sainz na čele dlho brzdil štartové pole a Ferrari si vďaka tomu šetrilo pneumatiky, jeho tímový kolega mal v závere veľmi slabé tempo. V cieli stratil na Lewisa Hamiltona takmer 20 sekúnd a doslova na krk mu dýchal Max Verstappen.
“Na tvrdej zmesi som robil maximum. Keď ma predbehli George a Lewis, auto som už len viezol do cieľa,” vysvetľoval Leclerc. “Auto sa totálne prehrievalo, takže naša rýchlosť nebola reprezentatívna. Už sme ho len chceli doviezť do cieľa. Predtým sme mali fajn tempo a tím dobre manažoval preteky.”