logo F1online.skF1online.sk

Po skončení letnej prestávky sa v aute trápim o niečo viac, priznal Leclerc

Charles Leclerc
© Twitter/Ferrari
Matúš Pavlík
Matúš Pavlík16. 9. 2023

Stáva sa z Ferrari SF-23 monopost, ktorý viac vyhovuje Carlosovi Sainzovi ako Charlesovi Leclercovi? Španielsky pretekár v posledných týždňoch priam chrlí slová chvály a spokojnosti na adresu svojho auta a tímu. Keď si spomenieme na úvod sezóny, tak sa v náročne ovládateľnom Ferrari trápil oveľa viac práve Sainz.

Španielsky pretekár sa po skončení kvalifikácie v Singapure, v ktorej si vybojoval druhú pole position za sebou, tváril veľmi spokojne. Konečne vraj dokáže zo seba aj z auta vyťažiť to najlepšie. Naopak, jeho tímový kolega dnes hovorí niečo iné.

„Ja sa v skutočnosti po skončení letnej prestávky trápim o niečo viac,“ priznal po kvalifikácii Charles Leclerc. „Trápi ma nedotáčavosť, ale zároveň má auto tendenciu sa odtrhnúť. Na trati je dosť nepredvídateľné, čo malo negatívny vplyv na moju sebadôveru v kokpite.“

„Zároveň však musím úprimne povedať, že to bolo dobré kolo. V sedemnástej zákrute som urobil drobnú chybu, ktorá ma stála príliš veľa, ale okrem toho som spokojný, aj keď to nestačilo,“ povedal Leclerc, ktorý však jedným dychom dodáva, že aj keď sa v aute trápi o niečo viac, rozhodne to nebolo také zlé ako v Holandsku.

„To určite nie. Tím odviedol neuveriteľnú prácu a myslím si, že Singapur bol pre nás vždy dobrý okruh, takže by sme sa nemali nechať uniesť týmto výsledkom. Je to však dobrý krok správnym smerom. Myslím si, že na veľmi odlišnom okruhu v Monze sme pochopili pár vecí, ktoré pre nás budú užitočné aj po zvyšok sezóny. Nemyslím si však, že sa na každej trati postarajú o veľký rozdiel,“ povedal Charles.

Pretekové tempo Ferrari zostáva veľkým otáznikom aj pred nedeľou, ale pár vecí môže tomuto tímu pomôcť. V prvom rade, prvé a tretie miesto je takmer dokonalá pozícia, keďže undercut znamená v Singapure takmer istý posun vpred, ale tiež nám do hry prehovorí nové usporiadanie okruhu. Rovinka bez DRS miesto kľukatej technickej pasáže pomôže s chladením bŕzd i pneumatík.

„O trochu to pomôže s prehrievaním. Bolo by lepšie, keby sme tam mali DRS zónu a pomohli predbiehaniu, ale dúfajme, že sa v treťom sektore dokážeme k súperovi viac priblížiť ako v minulosti,“ povedal Leclerc.

Na otázku, či ide do nedeľných pretekov s nádejou na víťazstvo, odpovedal monacký pretekár bez premýšľania. „Samozrejme, ako vždy verím, že môžem vyhrať. Tento víkend je naše auto dobré, tak prečo nie? S Carlosom máme skvelé pozície na štarte, takže uvidíme, čo dokážeme v nedeľných pretekoch,“ povedal Leclerc

Súvisiace články

Diskusia