logo F1online.skF1online.sk

Pérezovi „priložil“ aj Russell: S jeho dominantným autom ma mal predbehnúť skôr

George Russell
© Pirelli
Matúš Pavlík
Matúš Pavlík3. 9. 2023

Zástupcovia Mercedesu sú v poslednom období voči Red Bullu akosi bojovne naladení. Za posledné dva týždne spochybnili zaobchádzanie so Sergiom Pérezom, výkonnosť Sergia Péreza aj hodnotu rekordov Maxa Verstappena. Aj keď Mexičan splnil svoju úlohu a v Monze skončil na druhom mieste, ani tento víkend neunikol kritike zo strany súperov.

Pérez stratil v kvalifikácii na Maxa Verstappena takmer štyri desatiny a štartoval z tretieho radu. V úvode pretekov si preto musel najprv poradiť s Georgeom Russellom a nemohol pomôcť svojmu tímovému kolegovi v „sendviči“ pilotov Ferrari.

Pérezovi trvalo šestnásť kôl, teda takmer tretinu pretekov, kým si s Mercedesom poradil, čo podľa jeho pilota nebol nijak ohromujúci výkon. „Bol som prekvapený, že s jeho dominantným autom ma Checo nepredbehol skôr,“ vyhlásil Russell.

„Boli strašne rýchli v rýchlych zákrutách, čo sme videli už v sobotnej kvalifikácii. Pravdepodobne to bol jeden z faktorov, prečo ich pneumatiky nedegradovali ako v prípade nás ostatných. Bol som však naozaj spokojný, že sa mi ho podarilo udržať za mnou. V brzdení do prvej zákruty som cítil sebadôveru,“ povedal Russell.

Jeho tím sa však nakoniec musel skloniť pred Red Bullom aj Ferrari. Hlavne rýchlosť druhého menovaného viacerých prekvapila. Iste, degradácia pneumatík monopostu SF-23 bola vysoká, ale tempo Mercedesu bolo slabšie než Ferrari, čo musel Russell priznať.

„Bolo to naozaj náročné. Red Bull a Checo boli veľmi rýchli, zvlášť v rýchlych zákrutách nás zabíjali. Aj Ferrari bolo na nás prirýchle. Piate miesto je pre nás určite maximom, čo je trochu škoda. Nečakali sme, že Ferrari bude o toľko pred nami a McLaren tak vzadu. Z nejakého dôvodu bolo pole tu v Monze dosť roztiahnuté, ale v Singapure to určite bude odlišný príbeh,“ povedal Russell.

„Nech by sme zastavili o dve kolá skôr alebo neskôr, stále by sme skončili na piatom mieste. S rýchlym autom môžete mať dobrú alebo zlú stratégiu, ale aj tak skončíte vysoko. Bohužiaľ, pre náš tím, aj keď sme odviedli dobrú prácu, bolo piate a šieste miesto maximom,“ dodal Russell.

Súvisiace články

Diskusia