Leclerc sa už nevie dočkať nového monopostu: Zostáva nám len vydať sa iným smerom
Pre Ferrari bude zvyšok sezóny 2023 už len nutným zlom. Samozrejme, prídu trate, ktoré by mali monopostu SF-23 vyhovovať, napríklad Monza, ale tých už nebude mnoho. Tifosi tak nezostáva iné, len sa tešiť na začiatok novej sezóny. Charles Leclerc nie je výnimkou.
Aj rok 2023 bude pre Ferrari sklamaním, podobne ako mnohé ďalšie. Najvyššie postavený inžinier stajne Enrico Cardile však v Holandsku odhalil, že Ferrari už chystá nové auto, ktoré na rozdiel od tohtoročného nebude evolúciou toho starého, ale úplne nový projekt.
„Najdôležitejšie bolo pochopiť, v čom spočívali naše slabiny. Pochopili sme to, v tejto veci máme krištáľovo jasno. Teraz pracujeme na tom, aby sme ich odstránili. Uvedomili sme si, že architektúra monopostu nás trochu obmedzovala,“ povedal Cardile.
„Budúcoročné auto nebude evolúciou tohtoročného tak, ako tohtoročné vzniklo z minuloročného. Bude to úplne nový monopost s novým šasi, novou koncepciou a zadnou časťou, čo nám umožní lepšie vyvíjať auto, aby sme splnili svoje ciele,“ dodal.
Troška toho optimizmu nikdy nie je na škodu, však? Veď čo iné už fanúšikom Ferrari zostáva? Po ťažkom víkende bol so slovami v podstate technického riaditeľa tímu (súčasná riadiaca štruktúra Scuderie s touto funkciou nepočíta, ale spolu so šéfom motorového oddelenia Enricom Gualtierim je Cardile najvyššie postaveným inžinierom stajne) konfrontovaný Charles Leclerc.
„Je skvelé to počuť a určite sa už neviem dočkať,“ povedal Monačan. „Najprv musím dokončiť túto sezónu, ale zostáva nám už len vydať sa iným smerom, pretože súčasné auto je veľmi náročné na riadenie. Je s ním skrátka veľmi, veľmi zložité jazdiť na hrane.“
„Myslím si, že tento víkend máme obzvlášť veľké problémy. Komplikácie s vyvážením nás spomaľujú ešte viac, pretože musíme jazdiť ďaleko od limitu monopostu. Keď sa dostanete naozaj blízko na hranu, skrátka neviete, čo sa stane. Presne to sa mi stalo v Q3. Je to ťažká situácia,“ dodal Leclerc.
Jeho šéf Frédéric Vasseur sa však nechcel púšťať do hĺbkových analýz nového projektu. „Nechcem hovoriť o budúcoročnom aute. Určite je to však pre všetkých odlišný projekt,“ prehlásil Francúz.
„Všetci sa snažíme vyťažiť čo najviac zo súčasných pravidiel a urobiť pokrok. Stále máme pred sebou osem alebo deväť veľkých cien a čaká nás nasadenie nejakých vylepšení. Budúcoročný projekt je iný,“ dodal Vasseur.
Okrem práce na budúcoročnom aute čaká Ferrari aj vyjednávanie s pilotmi o novej zmluve a takisto veľa práce na svojej organizácii. Strategické zlyhania a chyby v komunikácii sú pre Ferrari naďalej typické. Piloti už v tomto roku doplatili na nevydarené stratégie, zastávky v boxoch aj penalizácie za blokovanie súperov. To sú jasné signály, že Ferrari potrebuje zapracovať na mnohých aspektoch svojej hry.
Vasseur však nevidel príliš veľký problém, keď Ferrari nebolo pripravené na príchod Charlesa Leclerca v prvom kole Veľkej ceny Holandska, keď sa nečakane spustil prudký lejak.
„V poslednej zákrute pršalo a Charles sa rozhodol prísť do boxov,“ hovorí Vasseur. „Bolo to na poslednú chvíľu. Podľa mňa však išlo o správne rozhodnutie, keďže aj so stratou šiestich alebo siedmich sekúnd sme sa dostali do omnoho lepšej pozície.“
„Samozrejme, bolo by oveľa jednoduchšie, keby k tomuto rozhodnutiu prišlo o päť sekúnd skôr. Nemôžem sa však sťažovať, pretože to bol správny krok,“ dodal Fred.