logo F1online.sk

Leclercovo tretie miesto prekvapilo: Pomohol nám filmovací deň

Charles Leclerc
© Twitter/Ferrari
Milan Kubala
Milan Kubala11. 9. 2020

Šampionát Formuly 1 zamieri v roku 2020 na viacero nových tratí. Prvou z nich je talianske Mugello, na ktorom Ferrari oslavuje svoju 1000. veľkú cenu. Iskrička nádeje, že toto jubileum nebude úplne bez potechy, sa objavila v očiach fanúšikov po prvom tréningu, v ktorom skončil Leclerc na treťom mieste. Popoludní sa však všetko vrátilo do starých koľají.

Charles Leclerc si to vysvetľuje tým, že Ferrari v júni absolvovalo v Mugelle filmovací deň. V rámci neho majú tímy povolené odjazdiť len sto kilometrov a navyše s demo pneumatikami, no tímu to poskytne aspoň základné oboznámenie sa s traťou.

“Bolo to pozitívne. Na druhej strane, keď je niečo pozitívne, musíme pochopiť, prečo,” hovorí Charles Leclerc. Pre Ferrari by totiž bolo ideálne, ak by taký výkon vedelo zopakovať aj inokedy. V piatok to ani nečakalo. “Ak mám byť úprimný, pre všetkých to bolo tak trochu prekvapenie. Ale mám svoj osobný názor.”

“Absolvovali sme tu filmovací deň, ktorý nám pomohol dostať sa do rytmu na tejto trati, zatiaľ čo pre ostatných jazdcov je to nový okruh. Možno nám to trochu pomohlo,” zamyslel sa 22-ročný Monačan.

Z tohto uhla pohľadu by sa v Imole mohlo dariť tímu AlphaTauri, ktorý na ňom absolvoval filmovací deň spojený s jazdami v dva roky starom monoposte Toro Rosso. Ich výhoda bude o to väčšia, že v Imole sa uskutoční len jediný poldruhahodinový tréning.

No späť do Mugella: popoludní sa už na popredných priečkach zoradili Mercedesy, Red Bully a Renaulty. Najlepším pilotom zo šestice jazdcov s pohonnou jednotkou Ferrari bol deviaty Kimi Räikkönen o jednu priečku pred Leclercom. Ďalšie dve stratil Vettel.

“V druhom tréningu to už vyzeralo viac podľa očakávaní,” priznal Leclerc. “Ale verím, že všetko je to veľmi tesné a myslím si, že zajtra môžeme spraviť dobrý krok vpred.”

Viacerí piloti vo štvrtok očakávali, že nároky, ktoré má Mugello na jazdcov, preveria fyzickú kondíciu celej dvadsiatky. “Už v druhom tréningu pri dlhých jazdách začínate cítiť krk. V pretekoch to bude ťažké. Rýchlosti sú tu vysoké, nie sú tu veľké výbehové zóny, nemáte priestor na chybu. Ale myslím, že to my jazdci máme radi.”

Súvisiace články