logo F1online.skF1online.sk

Leclerc radí tímu: Možno by chlapci mohli byť pripravení tak či onak

Charles Leclerc
© Twitter/Ferrari
Matúš Pavlík
Matúš Pavlík27. 8. 2023

Charles Leclerc si počas holandského víkendu vypil kalich horkosti až do dna. Od piatka sa nesmierne trápil a jeho nedeľné preteky ukončila drobná kolízia už v prvom kole. Monačan pokračoval v boji, ale bola to vopred prehratá bitka. Ferrari nakoniec ukončilo trápenie svojho pilota a odstúpilo z pretekov.

Zdalo sa, že Leclerc by mohol dokonalo využiť náhly lejak na začiatku pretekov. Veď taký Kuan-jü Čou sa posunul dokonca na druhé miesto. Tam mohol byť za Sergiom Pérezom práve Leclerc, keby jeho mechanici po roku zas nezapatrošili pneumatiky – vlani sa na tejto trati stalo niečo podobné Carlosovi Sainzovi.

Charles to vtedy ešte netušil, ale na jeho preteky by vydarená zastávka nemala žiadny vplyv. V jedenástej zákrute sa totiž stretol s Oscarom Piastrim a došlo k drobnému kontaktu. Aj keď by takýto jemný „ťukanec“ malo auto s prehľadom prežiť, celkom očividne prišiel Leclerc o nemalú časť prítlaku monopostu a osud jeho pretekov bol spečatený ešte pred úvodnou zastávkou. Jeho šéf Frédéric Vasseur neskôr médiám objasnil, že Charles doplatil na odlomený kus predného krídla, ktorý prenikol pod podlahu a poškodil ju.

„Myslím si, že to bol dôsledok kolízie s Oscarom, ale beztak to bolo veľmi zvláštne, pretože kontakt bol len veľmi jemný. Bohužiaľ, asi došlo k poškodeniu tej časti, ktorá bola veľmi dôležitá pre aerodynamiku monopostu. Potom sme sa už len šialene trápili,“ povedal po skončení pretekov Leclerc.

Beztak však ďalšia nezvládnutá zastávka Ferrari mrzí. Aj keď to v konečnom dôsledku bolo jedno, nabudúce to môže rozhodnúť o dôležitých bodoch. Je jasné, čo sa v prvom kole v garáži Ferrari odohralo. Dážď prišiel veľmi náhle a Leclerc sa (sám, nie na pokyn tímu) rozhodol zamieriť do boxov. Mechanici tak neboli pripravení načas.

Na druhej strane, pred pretekmi sme mali všetci informáciu, že krátko po štarte môže začať pršať. Prečo sa Ferrari nepripravilo čisto z preventívnych dôvodov? Napríklad Sergio Pérez bol na trati pred Leclercom a garáž Red Bullu je bližšie než garáž Ferrari, ale mexického pretekára dokázal jeho tím obslúžiť bez problémov.

„Nevedel som, ako sa vyvinie počasie alebo podmienky. Očakávali sme slabý dážď, nie takýto lejak. V poslednej zákrute poriadne lialo, takže som rýchlo pochopil, že aj keď chlapci nebudú pripravení, presne toto je najlepšie rozhodnutie. Keby som zostal na trati, stratil by som oveľa viac času,“ povedal Leclerc.

„Možno to môžeme optimalizovať, keď budú mechanici pripravení tak či onak, ale v skutočnosti sme beztak získali oveľa viac, takže toto rozhodnutie určite neľutujem. Mohli sme to však optimalizovať,“ priznal Leclerc.

Ťažko povedať, ako to celé mohlo skončiť. Jeho tímový kolega Carlos Sainz však v pretekoch podľahol Red Bullu, Aston Martinu a dokonca aj Alpinu. Celkom očividne mali lepšie tempo aj Mercedes a McLaren, takže teoreticky malo Ferrari v Zandvoorte až šieste najrýchlejšie auto, čo je pred domácim podujatím v Monze pochmúrna vyhliadka.

„Aj keď sme sa celý víkend trápili s vyvážením, očakávali sme dobré pretekové tempo, ale ja sa k tomu nemôžem vyjadrovať, keďže po kolízii v prvom kole som to mal naozaj ťažké,“ povedal Leclerc.

„Auto bolo extrémne náročné na riadenie. Stratili sme viac ako 60 bodov prítlaku, čo je úplne iná kategória. Boli to frustrujúce a strašne ťažké preteky po stránke vyváženia, vlastne celý víkend bol náročný. Dúfam, že s podporou fanúšikov nás v Monze čakajú dobré preteky,“ dúfa Charles.

Súvisiace články

Diskusia