logo F1online.sk

Gasly priznal, že komunikácia s Alpinom ešte nie je stopercentná

Pierre Gasly
© Renault SAS
Matúš Pavlík
Matúš Pavlík23. 8. 2023

Prechod do nového tímu je vždy náročný proces, zvlášť pri súčasných monopostoch, ktoré sú veľmi komplexné. Pierre Gasly v tejto sezóne po rokoch opustil štruktúry Red Bullu a upísal sa Alpinu. V kádri svojho predchádzajúceho zamestnávateľa strávil veľmi dlhý čas a teraz si musí zvykať na nové prostredie a nový spôsob komunikácie. Sám priznáva, že po tejto stránke ešte majú obe strany čo zlepšovať.

Alpine a jeho piloti zažívajú veľmi náročný rok plný sklamaní, chýb a nenaplnených očakávaní. Situáciu neuľahčuje skutočnosť, že Gasly je v tíme nový a potrebuje čas, aby sa naučil všetky procesy.

„Mám pocit, že som stále v procese učenia,“ odpovedal na otázku Auto Motor und Sportu, či sa už stopercentne začlenil do tímu. „Neplatí to zakaždým, ale niekedy máme pri niektorých témach určite problémy s komunikáciou. Rád by som povedal, že vzájomná komunikácia je stopercentná, ale tieto autá sú veľmi komplexné a v dôsledku toho dochádza k chybám.“

„Pri svojej komunikácii s tímom potrebujete mať istotu. Dochádza k situáciám, keď nehovoríme o tom istom, ale správame sa, akoby sme si rozumeli, najmä keď sa tímu snažím vysvetliť, čo potrebujem od auta a čo mi tím dokáže poskytnúť,“ vysvetľuje Gasly.

„Naše tohtoročné auto je evolúciou minuloročného, s ktorým jazdili Esteban a Fernando. Pri vývoji som na tento monopost nemal žiadny vplyv. Prial by som si pár vecí, ktoré mi balík nedokáže poskytnúť. Napriek tomu dúfam, že mi bude v druhej polovici sezóny lepšie sedieť a moja spätná väzba sa pretaví do vylepšení alebo vývoja nového auta pre rok 2024,“ dodal francúzsky pretekár.

Pre Alpine je táto sezóna sklamaním, ale možno tomu tak nemuselo byť. Videli sme, že napríklad v Austrálii sa Gasly dokázal vyrovnať Ferrari a Mercedesu a v Monaku skončil Esteban Ocon dokonca na pódiu. Niečo také sa vám nepodarí, keď nemáte dostatočne rýchle auto. Napriek tomu upadol tím po monackom pódiu do negatívnej špirály a podľa Gaslyho v Enstone ani presne nevedia, čo sa stalo.

„Nie sme si celkom istí. V Montreale sme stavili na príliš veľa prítlaku a strácali sme priveľa času na rovinkách. V pretekovom tempe sme boli štvrtí najrýchlejší, ale potom urobil McLaren obrovský skok vpred. Od začiatku sezóny zrýchlili o sedem desatín, takže naším maximom mohlo byť akurát ôsme alebo deviate miesto,“ hovorí Pierre.

„My teraz musíme vylepšiť auto, ale tiež realizáciu našich víkendov a doručiť najlepší možný výsledok. Vždy nás totiž zrážajú nejaké maličkosti. Túžim konečne po nejakom čistom víkende,“ vyjadril svoju nádej Gasly.

Aký bude cieľ jeho tímu po zvyšok sezóny? „Potrebujeme dohnať dve alebo tri desatiny, ktoré nás delia od najbližších prenasledovateľov Red Bullu, aj keď každý víkend je ním niekto iný,“ odpovedal Pierre.