logo F1online.sk

Gasly o doterajšom priebehu sezóny: Smola, drobné chyby a chýbajúca desatina alebo dve

Pierre Gasly
© Renault SAS
Matúš Pavlík
Matúš Pavlík23. 8. 2023

Tím Alpine zažíva ďalší rok plný sklamaní. Vlani predviedla stajňa z Enstone dobrý progres a zakončila sezónu na solídnom štvrtom mieste v Pohári konštruktérov. V tejto sezóne ukázali Esteban Ocon a Pierre Gasly niekoľko zábleskov skvelej formy, ale vo všeobecnosti to nie je pre Alpine ani trochu vydarený rok, ktorý vyústil do palácovej revolúcie vo vedení tímu. Aj Pierre Gasly priznáva, že stajňa si prechádza turbulentnými časmi.

Je zrejmé, že obaja piloti dostali pokyn vyjadrovať sa na tému série personálnych zmien zdržanlivo. Nikto však nemôže poprieť, že Alpine si sezónu 2023 predstavoval inak. „Čakali sme viac. Bola to kombinácia smoly, drobných chýb a chýbajúcej desatiny alebo dvoch,“ zhodnotil prvú polovicu sezóny Pierre Gasly v rozhovore pre Auto Motor und Sport.

Na margo nedávnych personálnych zmien vo vedení stajne povedal: „Bolo to turbulentných pár týždňov. Pre mňa nie je ľahké sa k tomu vyjadrovať. Len samotná integrácia do nového tímu vyžaduje veľký krok. Laurent Rossi, Otmar Szafnauer, Alan Permane a Pat Fry zo seba určite vydali to najlepšie a chceli pre tím len to najlepšie. Bohužiaľ, táto sezóna sa nevyvíja v súlade s očakávaniami a neurobili sme dostatočný pokrok. Môžem odchádzajúcim len poďakovať za spoločných šesť mesiacov a popriať im to najlepšie smerom do budúcna.“

Problémom môžu byť aj samotné vylepšenia, ktoré Alpine zakaždým promuje s veľkou pompou, ale tím rozhodne neurobil krok podobný McLarenu. Od novej podlahy si sľubovali veľa a podľa Estebana Ocona fungovala dobre. V Silverstone nasadil Alpine aj nové predné krídlo.

„Od predného krídla sme si sľubovali skôr zlepšenie jazdných vlastností než zlepšenie času na kolo. Dôsledkom toho však je, samozrejme, aj zrýchlenie monopostu,“ hovorí francúzsky pretekár.

„Je pre mňa dôležité eliminovať nedotáčavosť v nájazde do pomalých a stredne rýchlych zákrut, preto je auto trochu lenivé. Ťažko sa s naším monopostom zatáča, čo má negatívny vplyv aj na trakciu na výjazde. Všetky tímy sa snažia nájsť konzistentné vyváženie medzi nájazdom a výjazdom zo zákruty. Zadná časť monopostu musí priľnúť bez toho, aby ste na vrchole zákruty stratili grip na prednej náprave,“ vysvetlil Gasly výzvy súvisiace s touto generáciou monopostu.