logo F1online.skF1online.sk

Skončili sme s vývojom tohtoročného auta vo veternom tuneli, hovorí Vasseur

Charles Leclerc
© Twitter/Ferrari
Matúš Pavlík
Matúš Pavlík15. 8. 2023

Fanúšikovia Ferrari sú zvyknutí zaujímať sa viac o budúcnosť ako súčasnosť. Ani v tomto roku nebojuje tím o titul, ale chce zostať optimistický smerom do budúcna. Tifosi nezostáva iná možnosť, než vložiť všetku dôveru do nového šéfa Frédérica Vasseura.

Francúz začal hneď po svojom príchode úradovať a snaží sa zlákať do Maranella veľké konštruktérske esá. V doterajšom priebehu zatiaľ skôr tratil, keď prišiel o Davida Sancheza a Laurenta Mekiesa. Z Mercedesu sa mu však podarilo získať Loica Serru a vraj vyvinul veľké úsilie, aby k nemu pribral aj jeho dobrého priateľa a krajana Pierra Wachého z Red Bullu.

Sám Vasseur však hovorí, že jeho náborová kampaň je len na začiatku. „Podarilo sa nám získať asi 25 ľudí, ale hľadáme ďalších. Žiadny z týchto novicov pre nás zatiaľ nepracuje,“ povedal Fred v rozhovore pre taliansku Gazzettu.

„Podpísali sme špičkové meno (Loica Serru z Mercedesu, ale jeho príchod stále zostáva verejným tajomstvom, pozn. red.), ktoré by pre Ferrari malo začať pracovať 1. januára 2025, ale pokúsime sa ho priviesť skôr. Ako môžem Tota Wolffa presvedčiť, nech ho pustí skôr? Pokúsim sa ho presvedčiť, keď budeme spolu na lodi,“ povedal so smiechom Vasseur, ktorý má k Wolffovi stále pomerne blízko.

„Ako ste videli aj v prípade Laurenta Mekiesa, môžete o termínoch a dátumoch rokovať. Dá sa povedať, že toto bude čoskoro mojou hlavnou úlohou ako šéfa Ferrari. Musíte vytvoriť dobré vzťahy a presvedčiť ľudí, aby sa k vám pridali. Najťažšie je prilákať prvé mená. Ak sa vám to podarí, budú ich nasledovať ďalší,“ dodal Fred.

Ďalšou dôležitou otázkou pre fanúšikov Scuderie, ktorá sa taktiež týka budúcnosti, je vývoj nového monopostu. Mercedes už napríklad potvrdil, že „namieril plachty“ smerom k roku 2024. Toto Wolff dokonca povedal, že jeho tím skončil s nasadzovaním vylepšení.

Ako sa rozhodlo Ferrari? Je jasné, že ani monopost SF-23 nebude majstrovský, tak prečo radšej nepresmerovať všetko úsilie a zdroje na rok 2024? „Na konci júla sme skončili s vývojom tohtoročného monopostu vo veternom tuneli, ale ešte máme premyslené a rozpracované nové diely, ktoré sú naplánované do Kataru alebo Austinu,“ povedal Vasseur.

„Čísla hovoria, že pri návrhu musíte byť agresívni, ale podľa našich simulácií sme v tomto smere na maxime. Musíme premýšľať inak a nájsť nejaké rezervy, ktoré umožnia pilotom jazdiť bez toho, aby neustále balansovali na hrane.“

„Samozrejme, nové auto nevyjde na trať na konci tohto roka, ale v marci budúceho roka, takže je pred nami ešte veľa mesiacov,“ dodal Fred.

Súvisiace články

Diskusia