Max svojimi víťazstvami Formulu 1 neničí, hovorí Vasseur
Pilot Red Bullu Max Verstappen vyhral osem pretekov za sebou a je na najlepšej ceste za obhajobou titulu. Čoraz častejšie sa preto ozývajú hlasy, že Holanďanova dominancia škodí kráľovnej motoršportu. Šéf Ferrari Frédéric Vasseur má ale na danú záležitosť celkom odlišný názor.
Vasseurov náprotivok z Mercedesu Toto Wolff sa nedávno nechal počuť, že štartové pole momentálne pôsobí, akoby autá F2 bojovali proti jednému vozidlu F1. Šéf „červených“ už vtedy spochybnil jeho výrok a poukázal na to, že práve Mercedes pred niekoľkými rokmi pomerne jednoznačne panoval celému roštu.
„Dajte mu auto F2 a uvidí! Red Bull je síce na čele, ale podľa mňa je to rovnaký pocit, ako keď bol pred pár rokmi v rovnakej pozícii Mercedes. Úprimne si myslím, že najdôležitejšie je sústrediť sa na seba a snažiť sa vyťažiť čo najviac z toho, čo máme k dispozícii. Okrem toho treba minimalizovať chyby a odvádzať lepšiu prácu. Potom sa uvidí,“ povedal Vasseur.
Francúz si uvedomuje, že ostatné tímy v snahe predbehnúť Red Bull čaká množstvo práce. „Všetci prinášajú vylepšenia, ale realita je taká, že kvôli týmto pravidlám a rozpočtovému stropu je to iné ako v minulosti. To znamená, že keď má niekto takýto náskok, je veľmi ťažké to dohnať. Keď sa pozriete na niekoľko posledných víkendov, tak raz bol v kvalifikácii vpredu McLaren, inokedy Mercedes, ale všetci sme za Red Bullom. Minimálne v pretekoch majú stále obrovský náskok.“
„My ostatní musíme odviesť lepšiu prácu. Sme v rovnakej situácii, všetci sme trochu nekonzistentní. Medzi druhým a jedenástym miestom je to tesné. Nie je to tak, že by Max efjednotke škodil. On odvádza fantastickú prácu, to len my musíme byť lepší. Nemôžeme sa sťažovať na Maxa a ani na Red Bull,“ vyhlásil 55-ročný inžinier po podujatí v Spa.
Vasseur sa na záver zamyslel nad tým, kto robí pre výkonnosť monopostov stajne z Milton Keynes viac. „Je úplne nemožné deliť to na jazdca a tím. Pilot tiež pomáha pri vývoji a pri nastavovaní auta. V tomto prípade je vidieť veľký rozdiel medzi tímovými kolegami, ale to nie je môj problém. Je to problém Red Bullu.“