Verstappen a jeho dobiedzanie do tímu: Rád ich trochu znervózňujem
Red Bull je v tejto sezóne taký dominantný, že sa nenudia len fanúšikovia pred televíznymi obrazovkami, ale zrejme aj samotný Max Verstappen v kokpite. V poslednom belgickom stinte si bol sebou taký istý, že sa rozhodol trochu sa zabaviť znervózňovaním svojho pretekového inžiniera a celého boxového múrika.
Dostať sa zo štartovej šiestej priečky na prvú bola pre Maxa Verstappena hračka. Aby sme sa dočkali vyrovnanejšej bitky medzi Red Bullom a zvyšnými tímami, FIA by azda musela zmeniť pravidlá a červeným býkom predĺžiť preteky o jedno kolo. Potom by mali aspoň dôvod ísť skutočne naplno.
Max Verstappen sa však v poslednom stinte nevozil. Dosť na to tlačil, za čo ho opakovane hrešil jeho pretekový inžinier Gianpiero Lambiase. Naliehal naňho aby “používal hlavu” a zbytočne si neničil mäkkú zmes, na ktorej mal dôjsť až do cieľa. Verstappen len odvrkol, že si v pohode vyjazdí dostatočný náskok na to, aby si mohol dovoliť extra zastávku v boxoch. Pre mechanikov to vraj bude aspoň ďalší tréning. Také je sebavedomie dvojnásobného majstra sveta.
Myslel to však vážne? Max Verstappen na tlačovke prezradil, že to nemyslel čisto zo žartu. “Bolo to tak pol na pol. Viem, že tím nechce ďalšiu zastávku v boxoch, ale ja ju rád spomínam, aby ich to azda trochu znervóznilo.”
“Páči sa mi ich reakcia, keď povedia: To veru nie, to dnes nebudeme robiť!” usmieval sa belgický rodák. “Ale je to v poriadku. Veľmi dobre sa poznáme a máme medzi sebou dobrý vzťah.”
Helmut Marko po pretekoch vyzradil, že Max Verstappen a jeho inžinier Gianpiero Lambiase cez letnú prestávku plánujú stráviť dva dni na ostrove. “Povedal som im, že mobil si nechám zapnutý, keby potrebovali mediátora!” zasmial sa s odkazom na ich vzťah, ktorý šéfovia Red Bullu prirovnávajú k starému manželstvu.
Pre Maxa Verstappena je jeho vzťah s inžinierom “veľmi dôležitý”. “Je to dôležitá časť vašich výkonov. Nejde však len o pretekového inžiniera, ale aj o všetkých ľudí okolo vás, napríklad výkonnostného inžiniera a podobne. Samozrejme, v priebehu rokov si ten vzťah budujete, lepšie sa spoznávate. Takže keby ho mali nahradiť alebo by sa niečo stalo, tak by to rozhodne nebolo ideálne.”
Čo dodať k Verstappenovým pretekom? Monopost RB19 po nasadení maďarských noviniek spravil krok vzad, keďže inžinieri netrafili balans, ale po nazbieraní ďalších dát môžeme očakávať, že býci budú dominovať minimálne rovnako aj v Holandsku a Taliansku.
Verstappena to neprestáva baviť. “Vždy chcete viac. V každej situácii chcem zistiť, čo som mohol spraviť lepšie. Bol som vychovávaný tak, aby som chcel viac a skúmal detaily aj v prípade, keď ostatní hovoria, aké je to skvelé a úžasné. Vždy sa nájdu veci, ktoré sa dajú spraviť lepšie. Bol som aj na druhej strane, keď naháňate víťazstvá, ale vždy vám niečo chýba, napríklad na to nemáte balík.”
“Ja si to teraz užívam, ale na druhej strane viem, že raz sa to skončí. Treba sa baviť, učiť sa, zlepšovať sa. Ja sa o to budem snažiť aj pred nasledujúcimi pretekmi,” sľúbil Holanďan.