Mercedes nasadil dve veľmi odlišné krídla. Hamilton stavil na viac prítlaku a uspel
Mercedesy vstúpili do belgickej kvalifikácie s pomerne zaujímavou stratégiou. George Russell a Lewis Hamilton zvolili dosť odlišné zadné krídla a úroveň prítlaku. Sedemnásobný majster sveta stavil na väčšie krídlo a vyšší prítlak, jeho tímový kolega opačne. Napokon z toho boli dosť rozdielne časy a pilotov Mercedesu delí vo výsledkovej listine asi sedem desatín sekundy.
Spokojnejší je po piatku Lewis Hamilton, ktorý po štvrtom mieste a penalizácii Maxa Verstappena za výmenu prevodovky odštartuje do nedeľných pretekov z tretieho miesta. Druhého Leclerca a piateho Sainza delilo len málo a v Spa rozhodovali detaily. Lewis však môže byť spokojný.
„Rozhodne to bolo veľmi hektické, keďže trať postupne osychala. Zo začiatku to veľmi kĺzalo a viditeľnosť nebola dobrá,“ povedal po skončení kvalifikácie Hamilton.
„Snažíte sa maximalizovať svoj potenciál, pretože viete, že s každým kolom sa bude zrýchľovať. Tím odviedol veľmi dobrú prácu, dostal nás na trati v správny čas na správne miesto. Snažil som sa z toho vyťažiť maximum. Strata na Maxa je stále veľmi veľká a jeho výkon bol nesmierne pôsobivý, ale s naším výsledkom som veľmi spokojný,“ dodal Lewis.
Bude to ešte veľmi zaujímavý víkend, pretože so začiatkom kvalifikácie vstúpilo do platnosti pravidlo parc fermé. Tímy a piloti pritom v jedinom tréningu neodjazdili takmer nič, čo je dokonalá pôda pre prekvapenia.
„Vo voľnom tréningu sa nejazdilo a nastaviť auto do kvalifikácie bola veľká hádanka. Dúfam, že v pretekovom tempe bude slušné, ale aspoň sa nám podarilo dobre začať. Netuším, čo môže priniesť sobota a spoločne to zistíme. Nemal som v kokpite zlý pocit a podľa mňa bolo auto dosť slušné, ale v druhom sektore strácame sekundu, takže sa musíme ponoriť do dát a zistiť, prečo tomu tak bolo,“ povedal Hamilton.
Jeho tímový kolega George Russell bol po kvalifikácii oveľa menej spokojný a nezdieľal niektoré Lewisove pocity. Nasadil menšie krídlo, čo je na mokrej a šmykľavej trati, samozrejme, nevýhoda. Ak bude v nedeľu sucho, menšie krídlo môže Russellovi veľmi pomôcť. Štart z ôsmeho miesta však nie je tá najlepšia východisková pozícia.
„Úprimne, počas celej kvalifikácie nám chýbalo tempo a nie som si istý prečo. Jazdu v prechodných podmienkach mám obvykle rád, ale dnes sme boli úplne stratení. Pokúsime sa preskúmať a pochopiť, či bolo všetko správne. Určite by sme však radšej štartovali vyššie,“ povedal po skončení kvalifikácie Russell.
„V tréningu mali všetci rovnaké podmienky. Samozrejme, že nikdy neodmietnete pár kôl navyše. Nemyslím si, že pocit v aute bol zlý, len nám chýbala celková rýchlosť. Aj keď by sme radi štartovali vyššie, ani ôsme miesto nie je hrozný výsledok,“ dodal George.
Inžinieri vo Formule 1 hovoria, že keď skúšate diametrálne odlišné nastavenia, tak minimálne s jedným autom to skončí zle. Mercedes presne to aj urobil, keďže ako vidíte na obrázku, rozdiel je to nemalý.
„Môžete vidieť, že sme zvolili dve veľmi odlišné zadné krídla a konfigurácie monopostu. Lewis z toho dokázal vyťažiť viac, Georgeovo zadné krídlo môže byť výhodou v pretekoch, aj keď dnes mu nepomohlo. Musíme teda zistiť, ako si tieto dva balíky počínali na trati,“ povedal Wolff.