logo F1online.sk

Na stole bola úprava okruhu Spa pred Eau Rouge, ale jazdci ju odmietli

Sebastian Vettel pred Eau Rouge
© Scuderia Ferrari Press Office
Matúš Pavlík
Matúš Pavlík27. 7. 2023

Po tragických udalostiach na okruhu Spa-Francorchamps v posledných rokoch muselo vedenie okruhu pristúpiť k nemalým zmenám. Ani rozšírenie výjazdových zón v sekcii Eau Rouge – Raidillon však neznamená úplnú istotu. Pred niekoľkými týždňami došlo na výjazde zo zákruty Raidillon na rovinke Kemmel k ďalšej tragickej nehode, v dôsledku ktorej sa hovorilo aj o zmenách usporiadania okruhu. Podľa šéfa Asociácie jazdcov veľkých cien Georgea Russella ju však piloti odmietli.

Vedeli by ste si predstaviť návrat šikany pred zákrutu Eau Rouge. Z 90. rokov existuje na takýto krok precedens, keď sa Formula 1 po smrti Ayrtona Sennu a Rolanda Ratzenbergera dostala na rázcestie. Veľmi tvrdo práve v Eau Rouge havaroval v roku 1993 Alex Zanardi, ktorý utrpel otras mozgu a zlomeniny.

Nachádza sa Formula 1 po smrti Anthoina Huberta a Dilana van ‘t Hoffa v podobnej situácii? Podľa šéfa jazdeckej asociácie Georgea Russella boli na stole zmeny usporiadania okruhu práve v sekcii Eau Rouge, ale piloti ju odmietli.

„Hovorili sme o tom, ale všetci sa zhodli, že netreba nič meniť,“ povedal britský pretekár pred štartom belgického víkendu. „Vedenie okruhu urobilo veľký pokrok pri rozšírení výjazdových zón, čo je pravdepodobne to najdôležitejšie.“

„V súčasnosti neustále komunikujeme s FIA v súvislosti s tragickou smrťou Dilana. Sú tu dve otázky, jednou sú podmienky a druhou bezpečnosť okruhu v Spa. Faktom je, že motoršport bude vždy nebezpečný, keď jazdíte takýmito obrovskými rýchlosťami,“ hovorí Russell.

„Ak by ste mali zostaviť rebríček najnebezpečnejších okruhov, samozrejme, Spa patrí k tým riskantnejším, spolu s Džiddou, Monakom a Suzukou. Musíme k tomu ešte prirátať počasie, ktoré je v tomto regióne vždy výzvou – skrátka nič nevidíme.“

„Keby som to chcel opísať a ponúknuť vám nejakú perspektívu z pohľadu pilota, tak skúste ísť v daždi po diaľnici a vypnite si stierače. Takto sa skutočne cítime v kokpite, takže z krátkodobého hľadiska niet riešenia. Ja osobne si však myslím, že Spa je bezpečné, potrebujeme len nájsť riešenie pre zlepšenie viditeľnosti v daždi,“ dodal Russell.