logo F1online.skF1online.sk

Expert na pneumatiky a zavesenie. Technické oddelenie Ferrari vystuží Loic Serra

Loic Serra
© Twitter/Mercedes
Matúš Pavlík
Matúš Pavlík23. 7. 2023

Keď na Veľkej cene Kanady hovoril Frédéric Vasseur o „elitnej“ posile na svoje technické oddelenie, okamžite sa roztočil veľký kolotoč špekulácií. Bude to Pierre Waché z Red Bullu? Alebo jeho kolega Enrico Balbo? Nie, ukázalo sa, že veľká posila neprichádza z tímu obhajcov titulu, ale z Mercedesu.

Médiá sa dnes už zhodujú, že novou „elitnou“ posilou tímu Frédérica Vasseura a zároveň Francúzov najväčší úlovok od začiatku jeho pôsobenia vo Ferrari je francúzsky inžinier Loic Serra. Súčasný riaditeľ pre výkonnosť Mercedesu sa však k tímu z Maranella pripojí až začiatkom roka 2025, pretože musí absolvovať 18-mesačnú povinnú dovolenku. Táto doba dokumentuje, aký dôležitý človek opúšťa Mercedes.

Najprv o tom informoval taliansky portál Formu1a.uno a následne potvrdil túto správu „s odkazom na vlastné zdroje“ aj Motorsport.com, takže to môžeme považovať za hotovú vec.

„Mercedes aj Ferrari odmietli túto záležitosť komentovať, ale podľa dostupných informácií prebiehajú v súčasnosti rokovania medzi šéfmi tímov Totom Wolffom a Frédéricom Vasseurom. Zdroje naznačili, že k predčasnému uvoľneniu Serru pravdepodobne nedôjde,“ píše Motorsport.com.

Loic Serra má za sebou dlhú históriu vo Formule 1. Predmetom jeho záujmu sú pneumatiky, čo je dlhoročná slabina Ferrari. Začínal ako inžinier Michelinu so špecializáciou na zavesenie a dynamiku vozidiel. Po odchode spoločnosti zo športu na konci roku 2006 sa presunul do tímu BMW Sauber ako šéf pre výkonnosť monopostov, aby sa v roku 2010 nakoniec presunul do Mercedesu ako hlavný inžinier pre oblasť techniky monopostov.

V Brackley sa postupne posúval, neskôr sa stal šéfom pre dynamiku monopostov a v roku 2018 šéfom pre výkonnosť. Ak vám to pripadá nezrozumiteľné, tak Serra patrí medzi piatich najvyššie postavených inžinierov v Mercedese. Na pomyselnom vrcholku pyramídy stoja James Allison a Mike Elliott, pod ktorými sú John Owen ako hlavný dizajnér, Jarrod Murphy ako šéf pre aerodynamiku a Loic Serra ako šéf pre výkonnosť monopostov.

Vzhľadom na jeho príchod do Maranella až v roku 2025 môžeme očakávať, že bude mať na starosti v prvom rade vývoj novej generácie monopostov pre sezónu 2026.

Podľa talianskeho portálu Formu1a.uno stroskotala Vasseurova snaha získať niektorých vysokopostavených inžinierov Red Bullu. Rokovania o uvoľnení Laurenta Mekiesa – Ferrari opustí 31. júla a k AlphaTauri sa pripojí 1. januára 2024 – boli nakoniec úspešné, ale viedli „len“ k zisku niektorých „druhotriednych a treťotriednych inžinierov Red Bullu“.

Záujem Vasseura o Wachého bol zrejme skutočný a získať tohto francúzskeho konštruktéra sa pokúšal už Mattia Binotto. Ani jeden z nich však neuspel, ale podľa Formu1a.uno pomohol záujem Ferrari o Wachého k predĺženiu zmluvy tohto inžiniera s Red Bullom za výrazne vyššieho platového ohodnotenia.

Súvisiace články

Diskusia