logo F1online.skF1online.sk

Ferrari nehodlá kopírovať Red Bull

Charles Leclerc a Max Verstappen
© Martin Trenkler
Matúš Pavlík
Matúš Pavlík18. 7. 2023

Ukázal McLaren cestu pre ostatných? Tento tím predstavil na predchádzajúcich podujatiach doposiaľ najvernejšiu kópiu Red Bullu a slávil s ňou obrovský úspech. Hlavne Aston Martin, ale aj ďalšie tímy, si z konceptu lídra šampionátu niečo vzali, ale pridali doň mnoho vlastných myšlienok. Patrí k nim aj Ferrari, ktoré, podľa slov šéfa stajne Frédérica Vasseura, bude pokračovať na tejto ceste.

Ferrari aj Mercedes majú nové bočnice, ale Red Bullu sa nevyrovnali, dokonca ani nepriblížili. V Silverstone oboch predstihol McLaren, ktorý sa zo všetkých najviac priblížil dielu Adriana Neweyho. Začal tím z Wokingu nový trend?

Po skončení britskej GP hlásil Lewis Hamilton, že ich čakajú vnútri tímu dôležité diskusie a vraj dobre vie, kam sa musí Mercedes vydať. Po predstavení McLarenu v Silverstone nie je ťažké čítať medzi riadkami a pochopiť, čo tým sedemnásobný majster sveta chcel povedať. Vo Formule 1 však platí, že „kopírovateľ“ nikdy nepredbehne „kopírovaného“. Môžeme preto očakávať, že veľké tímy zostanú na vlastnej trajektórii a k čistému kopírovaniu sa budú stavať zdráhavo.

„Snažíme sa pracovať na zlepšení našich slabín, pretože to je ten správny prístup, nie kopírovať druhých,“ povedal pre Motorsport.com šéf Ferrari Frédéric Vasseur.

„Najťažšou zložkou našej práce je pochopiť, kde presne sa nachádzajú naše slabiny a potom pracovať na ich vyriešení. V tomto smere sme po Austrálii a potom po Španielsku urobili dobrý krok vpred, aj keď stále máme určité slabiny, najmä v extrémnych podmienkach.“

„Keď nasadíte nový balík, niekedy máte skrátka málo času na jeho vyskúšanie. Je ťažké pochopiť, či ste len zvolili nesprávne nastavenie alebo je problém inde. Niekedy očakávate zlepšenie o jeden a pol desatiny, ale miesto toho stratíte desatinu len pre nesprávne nastavenie,“ hovorí Vasseur.

„Keď teda predstavíte nový balík, je kľúčové pochopiť, ako ho správne používať. Nezanedbateľné sú aj podmienky, pretože naše auto je stále trochu citlivé na vietor, zvlášť keď je dosť silný ako v Silverstone, kde fúkal rýchlosťou až 50 kilometrov za hodinu.“

„Auto je príliš citlivé na diagonálny vietor. Snažíme sa pracovať a zlepšiť v tejto oblasti, pretože pri čelnom vetre nemáme žiadne problémy,“ dodal Vasseur.

Súvisiace články

Diskusia