logo F1online.sk

Čo sa stalo s Bottasom? Hamilton ho na konci takmer dobehol

Valtteri Bottas
© Mercedes
Milan Kubala
Milan Kubala6. 9. 2020

Nechýbalo veľa a Lewis Hamilton sa s desaťsekundovým trestom STOP/GO mohol na konci pretekov dostať ešte aj pred Valtteriho Bottasa. Potreboval by nájsť len desať sekúnd. Takýto výsledok si 31-ročný Fín istotne nedá za klobúk. Nešlo však len o to, že by svojmu kolegovi nestíhal, Bottasa vraj celé preteky sprevádzali problémy.

Všetko sa to začalo už na štarte, ktorý Bottasovi absolútne nevyšiel. V priebehu pár stoviek metrov sa prepadol o niekoľko priečok, čo úplne zmarilo stratégiu, ktorú chcel Mercedes využiť — ak by Hamilton s Bottasom jazdili na čele balíka, ich autá by nemali žiadne problémy s prehrievaním. Bottas sa ale prepadol za iné monoposty.

Valtteri Bottas najskôr prezradil, že na štarte vyrazil príliš skoro. “Trochu sme sa hrali s tým, ako cvičíme štarty, a tiež s naším protokolom. Trochu sme ho zmenili a mám pocit, akoby to niekedy rušilo naše skutočné štarty. Nemôžem ísť viac do detailov.”

“Ale bolo to na mojom tričku. Opäť som takmer vyrazil pred zhasnutím svetiel. Našťastie nie až tak ako v Maďarsku. Nuž a potom pri tom skutočnom štarte som bol trochu pomalý. Samotný odpich je v poriadku a spravili sme dobrý pokrok. Len musíme popracovať na tej konzistentnosti reakcií na štartové svetlá,” vysvetlil Bottas.

Nešlo ale len o prvú zákrutu, ale aj o celé prvé kolo, v rámci ktorého sa Fín prepadával. Vo vysielačke hneď vyhlásil, že má pocit, akoby mal defekt. Do boxov ale nezamieril, jeho gumy boli v poriadku.

“Akurát sme mali debrífing a na aute nie je nič evidentné, čo by sme teraz mohli vidieť. Ja som mal ale dva kontakty, jeden v prvej zákrute a ešte ďalší, o trochu väčší, v päťke. Nebol to ale veľký dotyk,” pokračuje druhý muž šampionátu, ktorý sa vďaka piatemu miestu dostal pred Verstappena. “V šestke som bol na vonkajšku, bol som trochu nedotáčavý, a v siedmej zákrute som pocítil poriadnu nedotáčavosť. Mal som pocit, akoby to bol defekt. Zo sedmičky ma auto ťahalo trochu doprava a doľava. Necítil som, že by to bolo v poriadku.”

“Pri jazde do ôsmej zákruty som bol presvedčený, že mám defekt. Len som sa chcel ubezpečiť, a tak som ubral trochu skôr. Potom sa to ale nejako dalo dokopy a bolo to v pohode. Nie som si istý tým, či sa mi niečo nalepilo na pneumatiku alebo či nebola na aute nejaká chyba po tom kontakte,” zhodnotil prvé kolo Bottas.

Nasledovala zrejme ešte deprimujúcejšia časť pretekov. Bottasovi sa ani na Mercedese nedarilo predbiehať. Podľa pokynov inžiniera sa musel neustále vykláňať zo zákrytu, aby aspoň trochu ochladil svoj monopost. Keby bol vpredu, takéto problémy by Mercedes zrejme neriešil.

Situácia sa zlepšila až neskôr. “Auto bolo ku koncu pri tých nižších teplotách o trochu lepšie. Ale bolo to šialené pretekanie, neviem, ako sa niektoré z tých áut dostali pred nás. Dostal som sa z toho, ale potom som sa trápil s nejakými problémami s prehrievaním motora, keď som jazdil v premávke. Nemohol som s tým nič viac spraviť.”

“Vždy, keď som sa priblížil k inému autu, tak som musel kvôli prehrievaniu zvoľniť alebo na rovinkách si hľadať čistejší vzduch. Znamenalo to, že som nemohol využiť zákryt. Po červenej vlajke a ku koncu pretekov som sa cítil o trochu lepšie, ale je tu veľa vecí, ktoré musíme prezrieť a pochopiť.”

Mercedes sa počas červenej vlajky snažil Joa Bauera, technického delegáta FIA, presvedčiť, aby na aute Valtteriho Bottasa dovolil vymeniť niektoré poškodené súčiastky. Či sa tie súčiastky týkali práve chladenia, to nevieme, no výsledok poznáme: žiadne úpravy sa na Bottasovom aute nerobili.

“Pustíme sa do debrífingu a ideme do Mugella. Mali by sme tam mať dobré auto, ale bude sa ťažko predbiehať, takže kvalifikácia bude kľúčová,” avizuje Bottas.

Súvisiace články