logo F1online.sk

V Haase zvonia na poplach kvôli poruchám motoru Ferrari

Nico Hülkenberg po odstúpení
© LAT Images/Haas
Petra Polubňáková
Petra Polubňáková11. 7. 2023

Haas má v aktuálnej sezóne očividne problém so spoľahlivosťou, čo sa jasne ukázalo aj počas posledných pretekov v Silverstone, keď Kevinovi Magnussenovi zlyhal motor. Jeho tímový kolega Nico Hülkenberg následne priznal, že ho táto porucha znepokojila, pričom v tíme začínajú kvôli pohonnej jednotke Ferrari volať na poplach.

Katastrofálny víkend pre Haas začal už v sobotu počas kvalifikácie, keď Magnussen z ničoho nič zastavil na trati kvôli poklesu tlaku oleja a vypadol tak hneď v Q1. Vtedy sa predpokladalo, že motor nebol poškodený a môže sa ešte použiť. Na preteky však bola napokon namontovaná staršia pohonná jednotka s vysokým počtom najazdených kilometrov, ktorá v 33. kole zlyhala a Dánovi začalo horieť auto.

Magnussen po podujatí v Silverstone prezradil, že sa snaží nenechať sa týmito problémami príliš vyviesť z miery. „Je to jedna z tých vecí, ktoré sú mimo mojej kontroly, takže sa tým netrápim. Samozrejme, dávam tímu svoju spätnú väzbu, ak ju potrebujú. V skutočnosti je to na nich. Motor nie je niečo, čo by som mohol ovplyvniť. Takže jediné, čo môžem urobiť, je zostať sústredený a stáť pri tíme. Môžem sa im pokúsiť pomôcť zlepšiť sa.“

„Je to súčasť pretekov. Patrí to k nim od prvého dňa, tieto veci sa stávajú. Viac sa sústredím na to, aby sme sa posunuli vpred, pokiaľ ide o výkonnosť. Chcem, aby sme našli cestu späť do prvej desiatky. Nemohol som dokončiť kvalifikáciu a nemohol som dokončiť ani preteky. Takže to zjavne nebol môj víkend,“ uznal 30-ročný pretekár.

Poruchám sa v tejto sezóne nevyhol ani Hülkenberg. „Znepokojuje ma to, veď aj ja som ich mal tento rok niekoľko. Určite je to alarmujúce a zdá sa, že sa to do väčšej miery stáva práve nám. Musíme to brať vážne a musíme zistiť, prečo sa to deje.“

Nemec napokon skončil v pretekoch na nebodovanom trinástom mieste, keď doplatil na stret so Sergiom Pérezom. „Preteky o ničom. Skorá zastávka v boxoch a skoré poškodenie predného krídla ma stálo veľa a v podstate nás vyradilo z pretekov. Potrebovali sme safety car, ale prišiel príliš neskoro. Po odchode safety caru bolo naše tempo slušné, ale dostal som sa do DRS vláčika a bolo ťažké sa niekam posunúť.“

„Je to nešťastné. Ten kontakt s Checom som vlastne ani necítil, ale museli sme sa dotknúť na výjazde zo štvrtej zákruty. Myslím si, že bol trochu netrpezlivý, pretože za šiestou zákrutou by mal aj tak DRS. Ľahko by prešiel okolo mňa. Podľa mňa to bolo od neho trochu unáhlené a zbytočné. Ale je to tak, ako to je,“ uviedol Hülkenberg.

Šéf Ferrari Fred Vasseur síce po pretekoch povedal, že je príliš skoro na robenie unáhlených záverov ohľadom pohonnej jednotky, jeho náprotivok z Haasu Günther Steiner však vyjadril veľké obavy. „Tento víkend bol pre nás veľkým sklamaním. Jednoducho sme nemali tempo a teraz sme mali už tretiu poruchu motora v priebehu troch pretekov, a to nám nepomohlo. Ocitli sme sa v priepasti a potrebujeme sa z nej dostať. Všetci na tom budú samozrejme pracovať, ale dnes to jednoducho nebol dobrý deň.“