K Hamiltonovmu trestu viedla “zvláštna séria udalostí”, hovorí Wolff | Magazín F1 - F1online.sk

K Hamiltonovmu trestu viedla “zvláštna séria udalostí”, hovorí Wolff

Lewis Hamilton
zdroj: Mercedes

Mercedes bude po pretekoch v Taliansku intenzívne rozoberať moment z polovice pretekov, ktorý napokon viedol k udeleniu desaťsekundového STOP/GO trestu pre Lewisa Hamiltona. Do budúcna sa bude chcieť vyvarovať “chaosu”, ktorý zastávku v boxoch sprevádzal, a ktorý zrejme prispel k chybnému rozhodnutiu stratégov.

Potom, čo musel Hamilton desať sekúnd zostať stáť pri svojich mechanikoch, sa zaradil ďaleko za chvost štartového poľa. Postupne sa naňho dotiahol a napokon sa prebojoval až na siedme miesto, ale od víťazstva, ktoré si Hamilton od VC Talianska sľuboval, to malo ďaleko.

Hamilton sa previnil krátko potom, čo na trať vyšlo bezpečnostné vozidlo, a zamieril do boxov, hoci na svetelných paneloch na ľavej strane svietili dve ikská. Podľa vyjadrení komisárov bola rovnaká správa zobrazená aj na informačných paneloch, no v zhone si ich pravdepodobne v Mercedese a v Alfe Romeo nevšimli.

“Bola to taká zvláštna séria udalostí, ktorú sme možno mohli zaregistrovať skôr,” hovoril po pretekoch Toto Wolff. “Rozhodnutia, ktoré boli prijaté, boli veľmi nezvyčajné, ale absolútne v rámci pravidiel.”

“Jeden z Haasov bol odparkovaný vpravo blízko nájazdu do boxov a na vnútornej strane Parabolicy. A svietila jedna žltá. O jedenásť sekúnd neskôr bolo na trať vyslané bezpečnostné vozidlo. Keď na trať vyšiel safety car, vyvesili červenú na vstup do boxov, ale nebola to presne červená, boli to dve žlté ikská na vonkajšku,” ďalej vysvetľoval šéf Mercedesu.

Celý tím si zrejme v tej rýchlosti neuvedomil, čo sa prihodilo. “Jeden zo stratégov proste zrúkol do vysielačky, kým sme vstupovali do boxovej uličky. Bol to chaos. Ale my nemôžeme vidieť tie značky. Toto je len postupnosť udalostí, ktoré úplne zničili Lewisove preteky. Nie sme šťastní, ale musíme to zobrať chlapsky.”

“Z boxového múrika nemôžete vidieť tie žlté ikská a ak ich pilot nezaregistruje, tak jediný spôsob, ako zbadať, že boxová ulička je zatvorená, je na štvrtej strane komunikačného systému FIA (podľa komisárov tretej strane, pozn. red.),” dodáva Wolff. “Nikto sa nepozerá na tú stranu, keď na trať vychádza bezpečnostné vozidlo a pilot práve prichádza na zastávku. Všetci sa koncentrujú na pitstop. Mali sme smolu, povedal by som. Bolo to veľmi nezvyčajné rozhodnutie zavrieť pitlane.”

Možno vás zaujme

Komentáre