Wolff: Bol som presvedčený, že Norrisa zožerieme aj s topánkami a vrhneme sa na Verstappena
Sú problémom Mercedesu prehnané očakávania? V ostatnom roku a pol sme si v komunikácii tohto tímu nemohli nevšimnúť niektoré prvky, na ktoré sme za starých čias neboli zvyknutí. Kým kedysi bol Toto Wolff známy bagatelizovaním prevahy Mercedesu a preceňovaním rýchlosti konkurencie, v súčasnosti akoby preceňoval rýchlosť vlastných monopostov. Nie nepodobne tomu bolo aj v Silverstone.
Koncept bez bočníc mal byť zlomom, revolučnou myšlienkou, ďalším dvojitým difúzorom, ale nakoniec bol obrovským sklamaním. Balík vylepšení nasadený v Monaku sprevádzali veľké očakávania a vyjadrenia zástupcov stajne občas pôsobili dojmom, akoby mali nachystanú ďalšiu revolučnú myšlienku, ale od ich nasadenia sa Mercedes prakticky ani raz neobjavil v spätných zrkadlách Red Bullu.
Nie nepodobne tomu bolo aj v Silverstone. Lewis Hamilton a George Russell síce nemali ohroziť dominantného Verstappena, ale rozhodne sa očakávalo minimálne zopakovanie výsledku z Barcelony. Všetky titulky, nadšenie a ovácie však zožal McLaren, ktorý Mercedesu dokonalo vypálil rybník a degradoval výkon monopostu W14, ktorý nebol v Silverstone vôbec zlý.
Keď na trať vyšiel safety car a Lewis Hamilton dostal možnosť prezuť „zadarmo“, nejeden očakával útok Mercedesu na Landa Norrisa (obul tvrdé pneumatiky), ale ten sa nakoniec nekonal. Po výkone Mercedesu tak zostala pachuť v ústach, pretože tento tím nebol v Silverstone ani druhý najrýchlejší.
„Ak mám byť úprimný, tak som si bol celkom istý, ak nie presvedčený, že McLareny zožerieme aj s topánkami a obsadíme druhé a tretie miesto, alebo dokonca budeme útočiť na Verstappena,“ prehlásil celkom otvorene po skončení pretekov Toto Wolff.
„To ukazuje, aký rýchly bol McLaren. V prvých pár kolách sme mali príležitosť, ale obaja ich piloti jazdili veľmi dobre, vo vysokorýchlostných zákrutách a na rovinkách ich skrátka nebolo možné predbehnúť,“ dodal Wolff.
Nejeden z nás sa skepticky pozeral na rozhodnutie McLarenu nasadiť tvrdé pneumatiky, zvlášť Landovi Norrisovi, ktorý zastavil počas výjazdu bezpečnostného vozidla. V závere sa pretekalo na 14 kôl, čo by mäkké gumy určite zvládli. Monopost MCL60 však bol na hardoch veľmi dobrý.
„V súčasnosti nám chýba rýchlosť na rovinkách. Bolo to tesné, ale v porovnaní s kvalifikáciou sme podali dobrý výkon. Treba otvorene povedať, že McLaren mal lepšie auto a na tvrdých pneumatikách dokázali udržať za sebou naše autá na softoch,“ povedal Wolff.
„Bude veľmi zaujímavé sledovať ich na kľukatejších okruhoch, ako napríklad v Maďarsku. V každom prípade však urobili veľký krok vpred. Pre nás je dobré vidieť, že je niečo také možné. Môžete sa rýchlo dotiahnuť, takže pôjdeme im aj Red Bullu po krku,“ sľúbil šéf Mercedesu.