Hamilton: Niečo je zle, niečo nám uniká


Mercedesy sa na domáce podujatie v Silverstone veľmi tešili, no víkend neodštartovali podľa predstáv. Strieborné šípy sa ani v jednom piatkovom tréningu nevošli do prvej desiatky, pod čo sa podpísali objektívne okolnosti, ale aj nedostatok rýchlosti a problémy s vyvážením monopostu. Lewis Hamilton po tréningu vysvetlil, v čom je problém.
Tím z neďalekého Brackley v prvom tréningu vynechal kvalifikačné simulácie na mäkkej zmesi, takže zo zisku dvanásteho a štrnásteho miesta sa nestrieľalo. Popoludní sa čakal skok do prvej desiatky, ktorý však neprišiel. George Russell obsadil dvanáste miesto, Lewis Hamilton skončil až pätnásty.
Na veternom okruhu, ktorý bol postavený na základoch bývalého letiska, jazdu komplikuje aj premenlivý vietor. To však Lewis Hamilton neoznačil za hlavný problém z piatka. “Bolo veterno, tu býva veterno veľmi často. Práve tento vietor zo Silverstonu pomáha spraviť najlepšiu trať na svete. Tie charakteristiky sú fenomenálne; fúka zozadu, zboku, spredu. Mne vietor neprekáža, fúka trochu nekonzistentne, ale všetci majú rovnaké podmienky.”
Piatkové ťažkosti mali iný charakter. “S Georgeom bojujeme v rovnakom tíme. Jazdiť v tomto aute je ťažké. Bez ohľadu na to, čo spravíme z hľadiska nastavení, stále sa v ňom jazdí ťažko. Počas jedného kola som necítil žiadne zlepšenie medzi pneumatikovými zmesami, čo poukazuje na fakt, že niečo je zle. Niečo nám uniká. Dlhé jazdy nevyzerali tak zle, takže aspoň to je pozitívne.”
Hamiltonov najrýchlejší čas na mäkkej zmesi bol len o 0,300 sekundy lepší ako výkon na mediumkách. George Russell však zrýchlil o osem desatín. Hamilton sa preto musí pozrieť na svoje nastavenia, ale aj na nastavenia tímového kolegu.
Rodák zo Stevenage bol pri hodnotení svojho pretekového tempa relatívne spokojný, no to netrvalo dlho. Akonáhle obrátil svoju pozornosť ku kvalifikácii, zachmúril sa. “Necítil som sa až tak dobre, ale ostatní museli mať ešte horšie pocity, keďže neboli takí rýchli alebo mali vyššiu degradáciu,” komentoval pretekové simulácie. “Z nejakého dôvodu som ku koncu môjho stintu začal byť konzistentnejší. Možno to bolo vetrom, balansom alebo som si skrátka zvykal na vyváženie monopostu.”
“Jazda na tomto okruhu je o hľadaní kompromisov. Vyvážiť auto znamená trafiť úzku hranu, pritom celé okno balansu je veľmi široké. Pohybujete sa z jedného konca na druhý, nie ste len v jeho strede. Toto sa vám deje od brzdenia, po nájazd do zákruty, stred, výjazd… Je to boj,” pokračoval.
Na margo rozdieloch v nastaveniach ešte dodal: “Bavil som sa s Georgeom. On má nastavenia na jednom konci toho okna, ja na úplne opačnej strane. On mi hovorí, rád by som sa presunul k tebe, ale mal si pomalé časy na kolo. Ja som zas hovoril, že pôjdem smerom k nemu… Ako som povedal, s balansom je to ťažké. V noci sa pokúsime na tom popracovať a v noci zabrať na simulátore. Dúfam, že v sobotu niečo vymyslíme.

Mercedes si do Silverstonu priviezol nové krídlo, od ktorého si sľubuje lepšie prúdenie na zvyšok karosérie a podlahy. Podľa Georgea Russella je však priskoro na hodnotenie, či sa inžinierom podarilo naplniť vývojové ciele.
“Na trati je veľmi veterno, všetci sa o tom bavili. Podmienky sú naozaj ťažké,” pustil sa do svojho hodnotenia George Russell. “Z vylepšení ako takých si až tak veľa informácií neodnášame. Som si však istý, že keď príde kvalifikácia, tak budeme vedieť, ako na tom sme.”
Zatiaľ to nie je veľká výhra. “Toto určite nebol náš najlepší piatok. Podmienky sa však v sobotu zmenia. Musíme sa pokúsiť prísť tomu na koreň, pretože na strednej zmesi sme v prvom tréningu mali slušné tempo. Mysleli sme si, že keď obujeme mäkkú zmes, tak budeme hore, ale v druhom tréningu sme boli stratení. Musíme to pochopiť.”
Na vine môžu byť vysoké teploty. “Badáme istý trend. Keď teploty vyskočia, akoby sme spravili krok vzad. Máme pár nápadov, prečo je to tak. S tímom sa musíme vrhnúť na dáta a uvidíme, ako to pôjde zajtra.”