Red Bull našiel cenného spojenca, Vasseur je ochotný rokovať o zmene pravidiel
Nové technické pravidlá pre pohonné jednotky platné od roku 2026 sú aj po svojom schválení dôležitou témou. Red Bull v ostatných dňoch vystúpil na verejnosti so svojimi obavami a zástupcovia stajne si myslia, že počiatočné simulácie indikujú značné nedostatky vo výkone. Monopostom by vraj na dlhých rovinkách mohla dochádzať energia. Aj keď Red Bull narazil na počiatočný odpor – možno dokonca posmech – Mercedesu, zdá sa, že Ferrari je otvorené hovoriť o dodatočných zmenách.
Red Bull ústami svojho šéfa Christiana Hornera, ale aj pilota Maxa Verstappena, začal pretláčať tému pomeru výkonu zo spaľovacieho motora a batérie. Teoreticky by mal byť po roku 2026 pomer 50 na 50, ale podľa stajne z Milton Keynes sa pravidlá potrebujú zmeniť na 55:45, prípadne na 60:40, aby sa zabránilo najhoršiemu.
Red Bull prorokuje, že bez úpravy pravidiel uvidíme monoposty jazdiť úsporne, šetriť batérie a púšťať plyn na rovinkách ďaleko pred brzdným bodom.
Ako to už býva zvykom, Horner narazil na tvrdý odpor Tota Wolffa, ktorý pravdepodobnosť zmeny pravidiel označil za „nulovú“. Na týchto predpisoch sa podľa jeho slov pracovalo roky, panika vraj nie je opodstatnená a podľa neho je za stanoviskom Red Bullu cítiť nedôveru vo vlastný vývoj v spolupráci s Fordom.
Horner však predsa len našiel cenného spojenca. Šéf Ferrari Frédéric Vasseur novinárom v Silverstone povedal, že on je ochotný rokovať o zmene a odmietol tiež slová Wolffa o nemožnosti upraviť pravidlá.
„Podľa mňa je najdôležitejšie dohodnúť sa na rýchlostnej krivke pre simulácie a potom, keď sa objavia obavy z nutnosti uberať plyn príliš skoro a podobne, môžeme niečo malé zmeniť,“ povedal Vasseur.
„Nie, ešte nie je neskoro, máme čas niečo doladiť. Či dôjde k zmene z 50:50 na 55:45 podľa mňa vývoj príliš neovplyvní.“
„Je ešte čas na vykonanie malej zmeny, pritom pridanie piatich percent výkonu zo spaľovacieho motora by bolo mega. Nemusíme sa vrátiť späť na súčasné čísla, keď sa elektrika podieľa na výkone z dvadsiatich percent,“ dodal Vasseur.
Podľa slov šéfa Ferrari treba odpovedať ešte na mnohé otázky a všetko sú to len „samé predpoklady“. Je nevyhnutné pozrieť sa na viacero skutočností, vrátane celkovej hmotnosti monopostov.
„Nepoznáme ešte veľkosť pneumatík, nepoznáme priľnavosť pneumatík, nepoznáme úroveň prítlaku, nepoznáme odpor vzduchu na rovinkách, nepoznáme vplyv DRS,“ menuje Vasseur početné otázniky. „Preto si musíme sadnúť a jasne určiť, čo je dobré a čo potrebujeme zlepšiť. Musíme sa pokúsiť niečo vytvoriť spoločne a ja chcem byť optimista.“
„Každá myšlienka má pozitíva aj negatíva. Najväčšie sťažnosti v padoku sa však týkajú hmotnosti. Keď namontujete rekuperačné systémy na prednú nápravu, pridá vám to minimálne tridsať kilogramov na váhe.“
„Musíme zostať pozitívni, konštruktívni a doladiť riešenia. Vždy je ľahké povedať: ‚Je potrebné urobiť toto‘, ale keď sa nemusíte pozerať na negatívne dôsledky takejto zmeny, tak to bude vždy veľké zlepšenie. Pre mňa je v súčasnosti najväčším problémom hmotnosť, ktorá nie je dobrá pre šou, pre pneumatiky aj pre rýchlosť,“ dodal Vasseur rozhodne.
- Značky
- Ferrari
- Frédéric Vasseur