logo F1online.skF1online.sk

Sainz vyzýva F1, aby zamedzila ďalšiemu fiasku: Nemôžeme si to dovoliť!

Carlos Sainz
© Filip Škripko
Matúš Pavlík
Matúš Pavlík6. 7. 2023

Trpezlivosť fanúšikov Formuly 1 si prešla v Rakúsku ďalšou skúškou. Aj keď komisári nakoniec urobili správnu vec a na všetkých aplikovali rovnaký meter, opäť museli meniť poradie. Našťastie už nebolo potrebné vymieňať trofeje, pretože poradie v najlepšej trojke zostalo nezmenené, ale okrem toho nezostal vo výsledkovej listine kameň na kameni. Jedným z mužov, ktorí sa zosunuli poradím nižšie, bol aj Carlos Sainz.

Španielsky pretekár to v nedeľu v Rakúsku schytával zo všetkých strán. Tím najprv nevyslyšal jeho prosby na aplikovanie tímovej réžie, potom mu nepomohol stratégiou ani pri výmene pneumatík v boxoch. Sainz však na konci dňa nemohol zo všetkého viniť iba Ferrari. Niekoľkokrát totiž porušil traťové limity. Prvý päťsekundový trest prišiel ešte v priebehu pretekov, druhý až niekoľko hodín po ich skončení. Z potenciálne druhého miesta tak bolo nakoniec až šieste.

Na konci dňa však pravidlá platili rovnako pre všetkých. Jazdci vedeli, že si na to musia dávať pozor, ale napriek tomu sa objavili stovky prípadov prekročenia bielej čiary.

„Práve som sedel v lietadle pripravený vzlietnuť, keď mi prišiel mail,“ spomína na minulú nedeľu Sainz. „Už beztak som bol dosť rozladený z celého dňa a posledná vec, ktorú chcete pred odletom počuť – po vzlietnutí som bol hodinu bez internetu –, je, že možno príde ďalší trest. Viete si predstaviť, ako som sa asi cítil.“

„V Austrálii som bol po penalizácii strašne naštvaný. Neviem, či som to v Rakúsku očakával, ale po takom víkende mi bolo jasné, že sa môže stať čokoľvek.“

„Musíme to však prekonať a uistiť sa, že sa to už nestane, ale teraz už naozaj, pretože šport si nemôže dovoliť ďalší takýto víkend. Naozaj to nevyzerá dobre,“ dodal Sainz.

Ten na traťové limity nedoplatil len v pretekoch, ale aj v kvalifikácii, keď tím nevedel s istotou, či o svoj čas nakoniec príde. Vo Ferrari museli konať a nasadili ďalšiu čerstvú sadu pneumatík.

„Objavilo sa už toľko riešení, ale z nejakého dôvodu to zakaždým odkladáme. Odkladáme to a odkladáme miesto toho, aby sme konali a hľadali riešenia pre takéto situácie. Podľa mňa je čas konať, nech už urobíme čokoľvek,“ vyzýva Sainz.

„V Q2 som mohol, ale nemusel prekročiť limity trate. Môžete, ale nemusíte postúpiť do Q3, takže by sme mali použiť ďalšiu sadu pneumatík pre prípad, že nám čas zmažú? Išli sme späť na trať, aby sme sa nakoniec dozvedeli, že naše kolo bolo v poriadku a nemuseli sme hodiť do koša ďalšiu čerstvú sadu.“

„Dajte jazdcovi spätnú väzbu, aby sme sa mohli zariadiť. Z dlhodobého hľadiska však preferujem ako riešenie trávu alebo štrkovú zónu,“ dodal Sainz.

Toto prianie nakoniec bolo vyslyšané. Podľa posledných informácií uvidíme v budúcom roku v Rakúsku štrkové zóny aj v inkriminovaných zákrutách deväť a desať.

Súvisiace články

Diskusia