logo F1online.sk

Verstappena pobavili články o tom, že sa konkurencia doťahuje na Red Bull

Max Verstappen
© Filip Škripko
Milan Kubala
Milan Kubala2. 7. 2023

Ďalšia veľká cena, ďalšie jednoznačné víťazstvo Maxa Verstappena a Red Bullu. Po slabšom víkende v Kanade, ktorý aj tak vyhral, je späť na výslní a so širokým úsmevom na tvári. To všetko napriek záplave správ o tom, ako sa súperi priblížili k červeným býkom. Verstappen v nedeľu priznal, že ho podobné tvrdenia pobavili.

Verstappenova jazda bola totálnou demonštráciou sily a dominancie. Ukázal ju v posledných kolách pretekov, keď si od svojho tímu vypýtal extra zastávku v boxoch, aby získal bod za najrýchlejšie kolo pretekov. Tímu sa to nezdalo a nechcel riskovať, že sa počas pitstopu niečo stane, no nakoniec mávol rukou. Aj tak vyhráme, povedali si na boxovom múriku.

Nebyť toho, Holanďan by opäť zvíťazil s náskokom nad 20 sekúnd. Max Verstappen odkazuje súperom: Ja nikam neodchádzam, buďte kľudní, páni súperi. Je to tak. Na Red Bull sa konkurencia nedoťahuje, poznamenali novinári a on pritakal. “Presne. Ale pobavili ma všetky tie články, v ktorých sa o tom písalo.”

“Na niektorých víkendoch vám to vyjde lepšie, inokedy horšie. Z môjho pohľadu preteky v Montreale neboli zrovna fantastické. Myslím si, že tu sme odviedli naozaj dobrú prácu, takže je prirodzené, že medzera medzi nami je väčšia,” zhodnotil čoskoro trojnásobný majster sveta.

“Bol to pre nás veľmi pozitívny víkend,” pokračoval už pred mikrofónom F1.com. “Pri tomto šprintovom formáte je to vždy trochu hektickejšie, ale náš tím spravil všetko správne. Dnes sme mali naozaj dobré auto. Príkladne sme sa starali o pneumatiky a dostali sme sa do rytmu.”

Max Verstappen mal v nedeľu aj trochu smoly, keď riaditeľstvo pretekov spustilo fázu VSC. Na rozdiel od jazdcov vzadu totiž nestihol zamieriť do boxov a v druhom kole zrejme nechcel riskovať, že sa fáza VSC skončí vo chvíli, keď on bude stáť pri svojich mechanikoch. Na trati tak zostal až do 24. kola, po čom spadol za dvojicu jazdcov z Maranella. Fanúšikov štatistík to bude mrzieť, keďže jeho šnúra kôl na čele pretekov sa pretrhla. Kiežby na trati ešte pár kôl vydržal…

“Fáza VSC nám to viacerým autám z hľadiska stratégie skomplikovala, no my sme sa držali vlastného plánu. Aj to dobre zafungovalo,” nedbá Verstappen. Na otázku, či by Ferrari porazil bez ohľadu na strategické ťahy boxového múrika Ferrari, odpovedal bez váhania. “Áno, mali sme dobrú rýchlosť. Nezáležalo by na tom, akú stratégiu by zvolili, v pretekoch sme mali nad nimi navrch.”

Na pondelňajšom brífingu sa však Red Bull bude musieť pristaviť pri jednej veci, a tou je spomínaná posledná zastávka v boxoch. Predstavte si, že komisári by po pretekoch odhalili ďalšie tri porušenia limitov Maxom Verstappenom. Red Bull by si takmer mohol búchať hlavu o stenu, že Holanďanovi povolil extra zastávku v boxoch: V cieli mal totiž namiesto 25-sekundového náskoku len 5,155s k dobru. Aj tak by vyhral, ale bola by to tesnotka. A zbytočne.

Verstappen však v čase rozhovoru nevedel o proteste Aston Martinu, a tak sa zaškeril od ucha k uchu: “Počuli v mojom hlase, že chcem zastaviť. Našťastie ma povolali do boxov.”

“Mne sa to nezdalo ako riziko, ale v tíme boli asi nervóznejší. Videl som však svoj náskok a hovorím: Musíme zastaviť, chcem zajazdiť najrýchlejšie kolo, keď máme príležitosť. A to sme nakoniec spravili. Zvonku to možno vyzeralo ako veľký risk, ale v aute som nemal taký pocit,” prezradil nakoniec.