Norris o bielych čiarach: Red Bull má najrýchlejšie auto, tak čo sa sťažuje?
Ach, tie biele čiary. Keď ich prekračovanie nikto nesleduje, tak je zle, a keď za opustenie trate komisári trestajú, tak je tiež zle. V sobotu sa na pravidlá sťažovali dokonca aj piloti Red Bullu, čo Landovi Norrisovi nejde do hlavy.
Kým za každou zákrutou nebudú štrkové zóny, tak sa polemík o traťových limitoch zrejme nezbavíme. Zatiaľ sa s nimi musíme naučiť žiť, čo však platí pre všetkých pilotov v padoku. Dokonca aj pre jazdcov Red Bullu, ktorí majú obuté sedemmíľové čižmy.
Sergio Pérez sa po troch priestupkoch za sebou nechal počuť, že traťové limity sú “sprostý vtip”, Max Verstappen zas po kvalifikácii vyjadril názor, že striehnuť na každý milimetrový prešľap nie je správne. Jazdci vraj pre zmazané časy vyzerajú ako amatéri.
Ak by sme však niekomu mohli odkázať, aby sa skrátka držal medzi bielymi čiarami, tak by to istotne mohol byť Red Bull. Monopost RB19 má pred ostatnými veľký náskok, a tak obetovať pár stotiniek v dvoch kritických zákrutách by ho nemalo bolieť.
Rovnako uvažoval aj Lando Norris, ktorý počas rozhovoru so Sky Sports nadhodil: “Oni majú najrýchlejšie auto, tak čo sa sťažujú?” spýtal sa s úsmevom na tvári. “Už niekoľko rokov to tu funguje rovnako. Nepovedal by som, že sa niečo zmenilo.”
“Je to skrátka o tom, že my, jazdci, sa vždy sťažujeme. Je veľmi ľahké dopustiť sa niečoho takého, čo je problém. Nechcete vstupovať do každej jednej zákruty premýšľajúc o tom, no dajú sa spraviť isté kompromisy. V niektorých zákrutách je štrk veľmi blízko, no chýba práve v posledných dvoch. Je to tam rýchle, predposledná zákruta sa ide na siedmy stupeň s drobným zvoľnením. Ak sa obtriete o obrubník alebo sa uprostred zákruty pokazí jedna drobná vec, tak ste skončili.”
“To isté platí pre poslednú zákrutu. Ak o trošku miniete apex, tak je hotovo. V takej rýchlosti je ťažké sa do toho oprieť, a toto sú dôsledky. Aj ja som pokazil svoje posledné kolo. Je to ťažké, ale musíte si povedať, že zvoľníte, hoci to nikdy nechcete spraviť. Red Bull je však dosť rýchly na to, aby si mohol dovoliť zvoľniť a stratiť jednu desatinku,” skonštatoval.
Norris verí, že chyba v poslednej zákrute posledného kola ho stála tretie miesto, pretože v nej prišiel o jednu desatinku sekundy. Mohol však stratiť aj oveľa viac… Všetko je o vyhodnocovaní risku a potenciálneho zisku. “Ja som skoro pustil do nohavíc, pretože som si myslel, že prekročím limity trate. Skrátka som musel ubrať. Určite ma to stálo tretie miesto, čo ma mrzí. Veľmi rád by som Carlosa porazil, ale som šťastný.”