logo F1online.sk

Russell je naštvaný: Na Q2 sme určite mali

George Russell
© Twitter/Williams
Matúš Pavlík
Matúš Pavlík5. 9. 2020

Dúfal niekto reálne v to, že sa tímy Formuly 1 poučia? Zrejme nie. V Monze sme aj po roku boli svedkami veľkej dopravnej zápchy, hoci tentokrát sa situácia trochu zlepšila, keďže hustú premávku sme videli vlastne len v Q1.

Vďačiť za to však môžeme najmä Mercedesu, kde si zjavne dobre uvedomujú svoj náskok dvoch tried pred ostatnými. Stratégovia majstrovského tímu nehľadali čo najlepší „slipstream“, svojich pilotov poslali na trať ako prvých a nechali súperov, nech sa zavesia za ich monoposty.

V Q1 sme však mali na naraz na trati až dvadsať áut, čo znamená, že riziko incidentu exponenciálne rastie. A stalo sa. V závere Q1 predviedli George Russell, Esteban Ocon a Kimi Räikkönen priam boxerský súboj a od kolízie ich delili len centimetre. V dôsledku toho samozrejme každý stratil a svoj čas nezlepšil nik. Rozladený bol najmä Russell, ktorý skončil až devätnásty a výčitky nasmeroval hlavne na svoj tím.

„Je to smiešne. Naozaj neviem, čo sa stalo. Prečo všetci poslali svoje autá na trať v rovnakom čase? Nevyhnutne potom nasledovalo to, čo nasledovalo,“ povedal Russell po kvalifikácii. „Skoro tam došlo ku kontaktu. Niekto sa snažil predbiehať, niekto brániť, niektorí išli neuveriteľne pomaly, čím to sťažili ľuďom za nimi.“

„Bolo to naozaj smiešne. Som frustrovaný, pretože my musíme byť tí, ktorí na takých hlúpych chybách zarobia, no miesto toho sme ocitli priamo uprostred tej trmy-vrmy. Na Q2 sme určite mali.“

FIA sa vlaňajšiemu fiasku pokúsila zabrániť tým, že stanovila referenčný čas výjazdového kola, ktorý mal hodnotu 1:43s. Pri časoch okolo 1:20s v rýchlom kole však táto hodnota vydesila len málokoho. Je zrejmé, že toto opatrenie problém veľmi nevyriešilo.

„Tento okruh je špecifický, keďže každý tu hľadá slipstream,“ hovorí Russell. „Neviem, čo s tým chcú robiť do budúcna. Stanovili nám minimálny čas výjazdového kola, no to situáciu zrejme len zhoršilo. Každý sa obával, že ho prekročí. V poslednej zákrute to vyzeralo ako pri reštarte Indy 500. Neviem čo s tým, je to frustrujúce.“