logo F1online.sk

Hamilton: Hovorili sme, že ten zákaz nebude fungovať

Lewis Hamilton
© Mercedes
Milan Kubala
Milan Kubala5. 9. 2020

Mnohí si od toho sľubovali atraktívnejší súboj o pole position, no ten napokon neprišiel. Zákaz kvalifikačných režimov zrejme Mercedes veľmi nezasiahol. Lewisovi Hamiltonovi nezostáva nič iné len víťazoslávne vyhlásiť — ja som vám to hovoril — zatiaľ čo si odnáša 94. kvalifikačné víťazstvo.

Brit si zároveň na svoje konto pripísal 68. pole position za Mercedes. To je, mimochodom, rovnako veľa pole positions, ako Michael Schumacher získal za celú svoju kariéru. A to všetko sa deje hneď po prijatí zákazu kvalifikačných režimov.

“Minulý týždeň, keď prišli s týmto pravidlom, ktoré nás malo spomaliť, sme hovorili, že sa to nepostará o žiaden rozdiel, pretože máme skvelé, skvelé auto a budeme lepší v iných oblastiach,” rečnil na tlačovke v Taliansku Lewis Hamilton. Jednou z tých “iných oblastí” je pretekové tempo strieborných šípov.

“Tento víkend sme mali neuveriteľný výkon. Myslím si, že toto bol rozhodne najlepší, aký sme kedy predviedli. Proste sme auto dostali do toho optimálneho okna pre tento víkend,” rozplýval sa britský rekordman. “Obrovské ďakujem patrí všetkým chlapcom v továrni za tie simulácie, za prácu na príprave súčiastok pre tieto preteky a ustavičné posúvanie vpred.”

“Je to veľmi ťažké a myslím si, že to ľudia berú ako samozrejmosť, pretože to opakujeme každý víkend. Ale to rozhodne nie je. Je to veľmi, veľmi tesné. Valtteri bol tento víkend doposiaľ veľmi rýchly. S kolami som naozaj spokojný,” skonštatoval Hamilton.

Veľkou témou je počas kvalifikácie v Monze vždy jazda v zákryte. Keďže autá sú širšie ako kedykoľvek predtým a generujú neporovnateľne viac prítlaku ako tomu bolo v minulosti, aj výhoda jazdy vo vzduchovom vaku je väčšia.

“Myslím si, že sme sa z minulého roka poučili, že ísť na to úplne na konci nám nevyhovuje úplne najviac,” naráža Hamilton na vlaňajšiu kvalifikáciu, kedy jazdci nestihli ani preťať cieľovú čiaru dostatočne skoro na to, aby začali svoje posledné kolo. “Stratégovia odviedli naozaj skvelú prácu z pohľadu načasovania. Bolo to niečo, čo sme včera a opäť dnes preberali. Napokon trafili klinec presne po hlavičke.”

Na moment sa pristavil ešte aj pri porovnaní toho, či je v Monze vhodnejšie jazdiť na čistom vzduchu a byť rýchlejší v zákrutách, alebo sa na niekoho nalepiť a využiť zákryt na rovinkách. Kým osemnásť z dvadsiatich pilotov by si azda zvolilo tú druhú možnosť, v Mercedese obaja jazdci váhajú.

“Medzi jazdou na čistom vzduchu a v zákryte je to veľmi tesné. Neviem vám povedať, čo je lepšie. Myslím si, že niektorí ľudia vám povedia, že najlepšie je jazdiť v zákryte, ale tým strácate v prostrednom a poslednom sektore,” dodáva Hamilton. “Ja som nakoniec naozaj, ale naozaj vďačný a s dneškom spokojný.”

Súvisiace články