Vasseur sľubuje hviezdne meno na technickom oddelení, Ferrari však posilní až v roku 2025
Ako dlho bude Ferrari trvať, než sa stane opäť ašpirantom na titul? Nedá sa povedať, že by nový šéf Frédéric Vasseur sedel so založenými rukami. V Maranelle urobili niekoľko obratných ťahov, ale zároveň počítali straty na trati i mimo nej. Fanúšikovia túžia po posilnení technického oddelenia veľkými menami a Vasseur potvrdil, že jedno „špičkové“ vraj aj získal. Tím však posilní až v roku 2025.
Ferrari sa momentálne nachádza na štvrtom mieste Pohára konštruktérov a v priebehu sezóny už tím postrácal množstvo bodov. Straty však nepočítal len na trati. Scuderiu v priebehu roka opustia kľúčové osobnosti David Sanchez a Laurent Mekies.
Ferrari predstavilo na Veľkej cene Španielska nový balík vylepšení, ktorý sa v Kanade predviedol vo veľmi dobrom svetle, aj keď na potvrdenie zlepšenia si budeme musieť ešte pár týždňov počkať. Vasseur a spol. tlačia na pílu, ale je zrejmé, že budú potrebovať pomoc. Novému šéfovi však stoja v ceste povinné dovolenky, ktoré musia absolvovať odchádzajúci zamestnanci konkurenčných tímov.
„Pri nábore nových ľudí nehovoríme o dňoch, ale o rokoch. Pred pár týždňami som podpísal zmluvu so špičkovým človekom, ktorý sa však pripojí k tímu až v roku 2025. Bude pracovať len na autách pre roky 2025 a 2026,“ povedal médiám v Kanade Frédéric Vasseur.
„Na jednej strane to vyzerá ako dlhé čakanie, ale keby ste to neurobili, o šesť mesiacov neskôr to bude ešte horšie. Musíte to prijať ako neodmysliteľnú súčasť F1. Zastaviť a počkať znamená ďalšie oddialenie náboru nových zamestnancov,“ vysvetlil Vasseur.
Ten odmietol upresniť meno alebo aspoň tím, z ktorého táto nová hviezda prichádza. Ak však dotyčný musí absolvovať minimálne 18-mesačnú povinnú dovolenku, počas ktorej dostáva od svojho tímu bežný plat, tak sa zrejme nejedná o „malú rybu“.
Aj keď je táto stránka Formuly 1 pre Freda frustrujúca, jeho tím musí pokračovať v práci. V rukách má nové a zmenené auto, ktoré v Kanade ukázalo záblesky dobrého potenciálu, aj keď podľa slov šéfa tímu nebola rýchlosť hlavným dôvodom na zmenu.
„Rozhodli sme sa vyvíjať auto týmto smerom, aby sme zlepšili konzistenciu a získali niečo, s čím bude jednoduchšie jazdiť. Krok za krokom ideme správnym smerom,“ hovorí Vasseur.
„V záverečnom stinte sme mali obuté rovnaké – a približne rovnako staré – pneumatiky ako Fernando Alonso a za 30 kôl bol časový rozdiel asi jedna sekunda. Samozrejme, stále môžete tvrdiť, že Max Verstappen nešiel naplno, ale ja si to úplne nemyslím,“ dodal Fred.
- Značky
- Ferrari
- Frédéric Vasseur