logo F1online.skF1online.sk

Vasseur sľubuje hviezdne meno na technickom oddelení, Ferrari však posilní až v roku 2025

Frédéric Vasseur
© Scuderia Ferrari Press Office
Matúš Pavlík
Matúš Pavlík21. 6. 2023

Ako dlho bude Ferrari trvať, než sa stane opäť ašpirantom na titul? Nedá sa povedať, že by nový šéf Frédéric Vasseur sedel so založenými rukami. V Maranelle urobili niekoľko obratných ťahov, ale zároveň počítali straty na trati i mimo nej. Fanúšikovia túžia po posilnení technického oddelenia veľkými menami a Vasseur potvrdil, že jedno „špičkové“ vraj aj získal. Tím však posilní až v roku 2025.

Ferrari sa momentálne nachádza na štvrtom mieste Pohára konštruktérov a v priebehu sezóny už tím postrácal množstvo bodov. Straty však nepočítal len na trati. Scuderiu v priebehu roka opustia kľúčové osobnosti David Sanchez a Laurent Mekies.

Ferrari predstavilo na Veľkej cene Španielska nový balík vylepšení, ktorý sa v Kanade predviedol vo veľmi dobrom svetle, aj keď na potvrdenie zlepšenia si budeme musieť ešte pár týždňov počkať. Vasseur a spol. tlačia na pílu, ale je zrejmé, že budú potrebovať pomoc. Novému šéfovi však stoja v ceste povinné dovolenky, ktoré musia absolvovať odchádzajúci zamestnanci konkurenčných tímov.

„Pri nábore nových ľudí nehovoríme o dňoch, ale o rokoch. Pred pár týždňami som podpísal zmluvu so špičkovým človekom, ktorý sa však pripojí k tímu až v roku 2025. Bude pracovať len na autách pre roky 2025 a 2026,“ povedal médiám v Kanade Frédéric Vasseur.

„Na jednej strane to vyzerá ako dlhé čakanie, ale keby ste to neurobili, o šesť mesiacov neskôr to bude ešte horšie. Musíte to prijať ako neodmysliteľnú súčasť F1. Zastaviť a počkať znamená ďalšie oddialenie náboru nových zamestnancov,“ vysvetlil Vasseur.

Ten odmietol upresniť meno alebo aspoň tím, z ktorého táto nová hviezda prichádza. Ak však dotyčný musí absolvovať minimálne 18-mesačnú povinnú dovolenku, počas ktorej dostáva od svojho tímu bežný plat, tak sa zrejme nejedná o „malú rybu“.

Aj keď je táto stránka Formuly 1 pre Freda frustrujúca, jeho tím musí pokračovať v práci. V rukách má nové a zmenené auto, ktoré v Kanade ukázalo záblesky dobrého potenciálu, aj keď podľa slov šéfa tímu nebola rýchlosť hlavným dôvodom na zmenu.

„Rozhodli sme sa vyvíjať auto týmto smerom, aby sme zlepšili konzistenciu a získali niečo, s čím bude jednoduchšie jazdiť. Krok za krokom ideme správnym smerom,“ hovorí Vasseur.

„V záverečnom stinte sme mali obuté rovnaké – a približne rovnako staré – pneumatiky ako Fernando Alonso a za 30 kôl bol časový rozdiel asi jedna sekunda. Samozrejme, stále môžete tvrdiť, že Max Verstappen nešiel naplno, ale ja si to úplne nemyslím,“ dodal Fred.

Súvisiace články

Diskusia