Mercedes hlási nasadenie „väčších“ vylepšení do Silverstone: Robíme solídne pokroky
Mal by Mercedes úplne zanevrieť na vývoj tohtoročného auta a sústrediť sa na budúci rok? Nuž, keďže tím ešte len pred pár týždňami siahol po kompletnej prestavbe auta, bude potrebovať možno aj pár mesiacov na jeho celkovú optimalizáciu. Monopost W14 tak bude pokračovať v nasadzovaní vylepšení aj na nasledujúcich podujatiach. Podľa slov Tota Wolffa uvidíme ďalšie veľké úpravy v Silverstone.
Po Monaku sa Mercedes vezie na vlne nadšenia a optimizmu. Kým tím naďalej dolaďuje a zlepšuje nový koncept so širšími bočnicami, stále hlasnejšie sa hovorí o ukončení vývoja Red Bullu a presmerovaní zdrojov na vývoj monopostu RB20.
Mercedes si niečo také zatiaľ nemôže dovoliť, keďže toto auto je v podstate nové. Nehovoriac o tom, že v súčasnosti to nevyzerá na ďalšiu, ani len drobnú, zmenu pravidiel. Tím si tak všetky nadobudnuté poznatky bude môcť preniesť aj do budúcej sezóny.
„Do Silverstone privezieme väčší balík vylepšení,“ povedal novinárom v Kanade boss Mercedesu Toto Wolff. „Ešte jeden potom chystáme pred letnou uzávierkou tovární.“
„Po zmene koncepcie niektorých architektonických prvkov monopostu sa zrýchlil tok našich poznatkov. V nasledujúcich štyroch pretekoch by sme mali urobiť niekoľko solídnych krokov vpred,“ sľúbil fanúšikom svojho tímu Wolff.
Je to pomerne veľká zmena v rétorike tímu. Pred rokom 2022 mal Mercedes vo zvyku skôr zahmlievať nasadzovanie vylepšení a takisto aj ich význam. Dnes však Wolff otvorene hovorí o čase aj vplyve nových dielov. Do roly „zahmlievača“ sa teraz posunul jeho sok Christian Horner.
Nič to však nemení na fakte, že Mercedes v ostatných týždňoch nabral sebadôveru. Podľa Wolffa tím teraz nachádza zisky rýchlejšie než kedykoľvek predtým.
„Myslím si, že simuláciám a koreláciám dát teraz rozumieme lepšie. Práve v tomto spočíval za posledný rok a pol náš problém. Vo veternom tuneli vidíme výkonnostné zlepšenie. Lepšie chápeme, čo potrebuje auto na zrýchlenie a aké je ideálne nastavenie. Vo všeobecnosti robíme čoraz väčšie pokroky,“ hovorí Wolff s nádejou.
Ten si však nerobí žiadne ilúzie, že jeho tím dokáže Red Bull čoskoro dohnať. Aj keď monopost Mercedesu príjemne prekvapuje aj jeho vlastných tvorcov, pri myšlienkach na útok na čelo štartového poľa zostávajú v Brackley opatrní.
„Neočakávali sme, že budeme mať tu v Kanade takú výkonnosť, pretože naše auto v súčasnosti uprednostňuje skôr rýchle zákruty. Je povzbudzujúce, že nie sme tak ďaleko. Netreba však zabúdať, že Max si to vpredu kontroluje. Nechcem povedať, že je úplne v pohode, ale momentálne sa mu jazdí ľahšie. Má rezervu a my musíme dohnať dosť veľkú stratu,“ povedal Wolff.
Na otázku, či bol Red Bull posledný víkend prvýkrát v sezóne pod tlakom, odpovedal šéf Mercedesu bez väčšieho zaváhania. „Nie, nie. Podľa mňa je rozostup stále príliš veľký, aby sme mohli povedať, že Max je pod tlakom. Neviem, akú veľkú prevahu mali v pretekoch, možno dve desatiny, alebo tak nejak. Stále je to veľký rozdiel,“ povedal Wolff.
- Značky
- Mercedes
- Toto Wolff