Ferrari bolo najrýchlejšie na oboch zmesiach, prehlásil Marko
Čo všetko mohlo Ferrari na Veľkej cene Kanady dokázať, nebyť zbabranej kvalifikácie? Nuž, keby bolo keby, boli by sme dávno v nebi a realistu nebude táto otázka zaujímať. Čo však optimisti alebo rojkovia fandiaci červenému tímu? Tí podľa slov poradcu Red Bullu Helmuta Marka mohli v nedeľu oslavovať, ale zbabraná sobota im v tom zabránila.
Bola to skutočne sľubná nedeľa pre všetkých tifosi. Ferrari sa sobotného zlyhania nezľaklo a v pretekoch bolo fantasticky odvážne. Auto fungovalo počas 40 kôl na stredne tvrdých a 30 kôl na tvrdých pneumatikách veľmi dobre a dokázalo sa svojim tempom vyrovnať Fernandovi Alonsovi či Lewisovi Hamiltonovi pred sebou. Podľa Helmuta Marka však mali „červení“ dokonca šancu uchmatnúť Red Bullu jeho okrúhle 100. víťazstvo.
„Vďakabohu sme uspeli. Nikdy nám ani nenapadlo, že sa pripojíme k elitnému klubu 100-násobných víťazov,“ uľavilo sa poradcovi Red Bullu po pretekoch
„Rozhodne to však nebolo jednoduché. Mali sme problémy zahriať pneumatiky, zvlášť tvrdé zmesi. Preteky boli náročnejšie, než sme očakávali,“ povedal Marko, podľa ktorého nebol v nedeľu Red Bull z desiatky tímov v najlepšej forme.
„Musím povedať, že vďakabohu aj za to, že Ferrari štartovalo tak ďaleko, pretože v skutočnosti boli rýchlejší na oboch zmesiach pneumatík,“ prehlásil Helmut.
To sú dosť silné slová. Či sa zakladajú na reálnych dátach Red Bullu alebo je to len ďalšia z Markových mediálnych hier, to sme sa už nedozvedeli. Verstappenovi však k 41. triumfu v kariére nepomohla len hrozná kvalifikácia Ferrari, ale tiež problémy Aston Martinu, dokonca sa v jednom okamihu takmer sám pripravil o víťazstvo.
„Boli tam dva momenty, keď mal Max namále. V prvom prípade trafil vtáka. Našťastie pre nás sme neutrpeli žiadne poškodenie chladenia alebo niečo podobné, nanešťastie pre toho vtáčika, toto bol jeho koniec,“ spomína Marko na cestu za 100. víťazstvom pre Red Bull.
„V druhom prípade sršal až príliš veľkou sebaistotou pri prejazde cez obrubníky. Možno sa pozeral na veľkoplošné obrazovky, čo robí často. Aj to svedčí o tom, že na jazdu nepotrebuje venovať maximálnu mozgovú kapacitu. Má neuveriteľný prehľad o pretekoch,“ dodal Marko.