logo F1online.sk

Ocon: Williamsu sa treba vyhnúť

Alex Albon
© Twitter/Williams
Milan Kubala
Milan Kubala20. 6. 2023

Esteban Ocon bol po pretekoch hrdý na svoj tím aj na svoj výsledok. Sám však uznal, že mohol skončiť aj vyššie, keby hneď pred sebou nevidel “Krakena”. Jackovi Sparrowovi vzal Čiernu perlu, Estebanovi Oconovi zas cenné body.

Po štarte zo šiestej priečky sa Esteban Ocon v prvom kole dostal pred Nica Hülkenberga. Piate miesto mu patrilo až do dvanásteho kola, keď odstúpil George Russell a tým pilotovi Alpinu prenechal štvrtú pozíciu.

Francúzsky tím sa však rozhodol zamieriť do boxov, čo sa v tomto prípade ukázalo ako menej výhodná taktika. Obaja jazdci Ferrari spolu so Sergiom Pérezom zostali na trati a Estebana Ocona do konca veľkej ceny nestretli. Po zastávke sa totiž opäť vynorili pred ním.

“V nedeľu sme stratili pár bodov. Mohli sme z toho vyťažiť aj viac,” lamentoval Esteban Ocon, ktorému v nedeľu nešlo do hlavy, ako sa mohol tak prepadnúť. “Pred zastávkami v boxoch sme boli na štvrtej priečke. Musíme preskúmať, čo sa vlastne pokazilo a prečo sme stratili na ostatné autá. Dúfam, že to pochopíme a na ďalších pretekoch budeme silnejší.”

Keby Ocon obsadil konečné siedme miesto, mohol by byť šťastný-prešťastný. Namiesto toho však do cieľa dorazil za Alexom Albonom, ktorý sa častejšie pozeral do svojich spätných zrkadiel ako pred seba, no úspešne odrážal útoky Alpinu, pred ktorý sa dostal vďaka tomu, že po výjazde safety caru už nenavštívil svojich mechanikov.

“To je dôsledok toho, že sme sa ocitli na pozícii, na ktorej sme byť ani nemali. A to je za Williamsom,” zašomral si rodák z Normandie. Alex Albon, jazdec dňa, ho v poslednej tretine pretekov pripravoval o nervy. “Vedeli sme, že ak sa ocitneme za ním, tak nebudeme mať absolútne žiadnu šancu ho predbehnúť. Pretekať s nimi je nebezpečné, my to vieme. Musíme sa im pokúsiť vyhnúť. Je jedno, v akom aute sedíte, no Williams nepredbehnete.”

Na druhej strane Ocon pravdepodobne môže byť rád, že vôbec dorazil do cieľa. V posledných kolách sa totiž zdalo, že už-už mu chce odletieť zadné krídlo.

“Nie, nebol to žiaden problém. Krídlo bolo stopercentne bezpečné,” kontroval po otázke novinára. “Uhlíkové vlákna sú v takýchto rýchlostiach veľmi flexibilné. Pozrite sa na predné krídlo ktoréhokoľvek auta a bude sa dosť ohýbať. Už od začiatku sezóny platí to isté o našom zadnom krídle, dosť sa hýbe. Bolo to však OK, tak či tak by vydržalo.”

“Budeme sa musieť pozrieť na to, či sa nekývalo až príliš, čo nás mohlo obrať o nejaký prítlak. To je úloha pre našich chlapcov,” doplnil deviaty muž šampionátu.

Pierre Gasly v nedeľu chcel zaútočiť na body, no napokon sa umiestnil len na dvanástej priečke, na ktorú ho navyše dostal trest pre Landa Norrisa. Bývalý pilot z rodiny Red Bullu mal však cez víkend aj kus smoly. Najskôr v kvalifikácii, a potom mohol obracať očami hneď po svojej prvej zastávke v boxoch.

Po štarte na softoch totiž nezostal na trati dostatočne dlho, aby prezul za Berndom Mayländerom. “Po stránke šťastia toto rozhodne nebol náš víkend. Zastavili sme jedno kolo pred výjazdom safety caru,” povedal Pierre Gasly. “Počas prvej zastávky sme tiež stratili približne päť sekúnd, čo nás odsunulo na samý koniec štartového poľa.”

Na voľnej trati sa mu jazdilo dobre, no potom narazil na obávaný vlak. “Dostať sa späť do DRS vláčika bolo veľmi ľahké, no predbehnúť niekoho zas veľmi ťažké. Keď stratíte toľko času na chvoste, tak to už len ťažko zachránite.”

“Je to frustrujúce. Ukázali sme, že máme dobrú rýchlosť. Podľa informácií, ktoré mi posúval tím, sme sa rýchlostne držali na úrovni Ferrari. Je jasné, že máme väčší potenciál, no skrátka musíme štartovať z predných priečok. V pretekoch sme doplatili na to, čo sa udialo v kvalifikácii,” uvedomuje si Gasly, ktorému trest pre Carlosa Sainza len sotva zlepšil deň.

Aspoň výkonnosť monopostu A523 mu dodáva nádej, že nabudúce to bude lepšie. “Verím tomuto balíku a jeho potenciálu. Ešte potrebujeme doladiť niektoré veci a nájsť extra výkon, ale máme oveľa viac rýchlosti v rukáve, než čo sme predviedli. Počas posledných dvoch víkendov bolo hlavne to frustrujúce. Zrazili nás k zemi penalizácie, v sobotu zas blokovanie. Potrebujeme čistý víkend od začiatku až do konca. Náš balík, naše auto má veľký potenciál.”