Podľa Russella za jeho odstúpením nebola nehoda, ale nečakaná jazda v premávke
Mercedesy sa pred štartom pretekov chceli pokúsiť zaútočiť na pódium, v čom uspel len Lewis Hamilton. George Russell si namiesto bitky o najlepšiu trojku mohol len spytovať svedomie za chybu, ktorá mu pokazila takmer celý deň. Posledným klincom do rakvy totiž bolo až blížiace sa zlyhanie bŕzd.
George Russell si na štarte dokázal postrážiť svoje štvrté miesto a Fernanda Alonsa s Lewisom Hamiltonom si držal na dohľad. Darilo sa mu to však len do dvanásteho kola, v ktorom stratil koncentráciu a po chybe vo ôsmej zákrute skončil v bariére.
“Do ôsmej zákruty som šiel trochu zoširoka,” opisoval incident zo svojho pohľadu George Russell. “Vedel som, že trafím obrubník, ale nečakal som, že na môj prejazd bude mať takú agresívnu odozvu. V tej chvíli som už bol vo vzduchu. Keď som dopadol na zem, ušla mi zadná časť a ocitol som sa v múre.”
“Všetko sa to stalo naozaj náhle,” pokračoval britský jazdec, ktorý počas rozhovoru s televíziou Sky Sports F1 priznal, že ho to poriadne mrzí. “Nakopal by som sa za to.”
Mladší z dvojice jazdcov Mercedesu si vo chvíli nárazu pomyslel, že je to jeho koniec. “Ak mám byť úprimný, tak som to čakal. Prekvapilo ma, že sme mohli pokračovať. Nechýbalo veľa, aby som to niekde odstavil. Je to horká pilulka, no šport by mal byť takýto. Aj za drobnú chybu by ste mali byť potrestaní.”
Russell bol potrestaný tým, že sa po zastávke prepadol až na chvost štartového poľa. Ak by však natiahol svoj druhý stint až do cieľa, zrejme by skončil na bodovaných priečkach. Keď mu totiž inžinier prikázal odstaviť monopost, bojoval so siedmym Alexom Albonom.
Auto dovtedy fungovalo. “Nemal som pocit, že by to bolo úplne dokonalé, ale stačilo to na pokračovanie v jazde. Myslím, že zbiehavosť zadných kolies nebola celkom v poriadku.”
Russell uvažuje, že problém s brzdami nesúvisel s jeho nehodou, ale pravdepodobne s nedostatočným chladením. “Mohli sme to domov doviezť na ôsmej priečke, ale ocitli sme sa v premávke. Pred pretekmi sme nečakali, že sa ocitneme v takejto pozícii. Asi preto sme nemali vhodne nastavené brzdy.”
“S tímom sa na to musíme pozrieť, ale som si pomerne istý, že to bolo spôsobené tou veľkou premávkou. Neplánovali sme to a brzdy na to neboli vhodne nastavené,” zopakoval víťaz minuloročných pretekov v Brazílii. “Bolo to náhle, zrazu bolo neskoro. Myslím, že keď sa pri brzdách dostanete nad istú hranicu oxidácie, tak sa už nedajú zachrániť. V tej chvíli už nezáleží na tom, ako ich šetríte. Ničia sa tak rýchlo, že sa už z toho nedostanete.”