Verstappen v sobotu mohol jazdiť rozvážne: Až tak sme neriskovali


Helmut Marko po piatku očakával, že najväčším súperom Red Bullu bude Scuderia Ferrari. To by sa možno naplnilo za predpokladu, že by v sobotu nepršalo. V premenlivých podmienkach však Max Verstappen nenašiel žiadneho súpera, a to ani nemusel riskovať. K trofeji za pole position sa doviezol veľmi pohodlne.
Prvá časť kvalifikácie sa Maxovi Verstappenovi zdala byť jednoduchá. Trať bola na niektorých miestach relatívne suchá a intermediálky sa rýchlo zohriali. Na lámanie chleba prišlo až v druhej časti, čo sa potvrdilo vypadnutím Charlesa Leclerca, Sergia Péreza a Lancea Strolla.
“Myslím si, že sme v druhej časti prijali správne rozhodnutia. Nebolo nutné sa okamžite vybrať na trať na slikoch. Lepšie bolo zajazdiť poistné kolo na intermediálkach,” uviedol Max Verstappen pre Sky Sports F1. Už po chvíli na prechodných gumách mu však došlo, že treba siahnuť po mäkkej zmesi. “O pár kôl sme obuli pneumatiky do sucha a trať bola aj trochu klzká, ale až tak sme neriskovali.”
Red Bullu s číslom 1 na karosérii to napokon pohodlne stačilo na postup do tretej časti. “S tímom sme počas Q1 a Q2 dobre komunikovali, čo je podľa mňa najdôležitejšie,” pokračoval. Charles Leclerc by mu dal istotne za pravdu. “Mali sme veľmi jasno v tom, čo chceme spraviť.”
“Potom v Q3 neustále pršalo, takže bolo dôležité byť na trati čím skôr a zajazdiť svoje kolá.” Presne z toho dôvodu čakal Verstappen na zelené svetlo ako prvý. “Na konci boxovej uličky som musel dosť dlho čakať. Pneumatiky som mal síce chladné, ale aspoň som mal pred sebou čistý vzduch a dobrý výhľad, čo mi pomohlo zajazdiť dobré kolo.”
Red Bull sa po piatku dokázal vrátiť do formy. Max Verstappen už v treťom tréningu sebavedomo využíval obrubníky, na ktorých mal v prvých dvoch tréningoch problémy. V sobotu tak pri hodnotení auta používal najmä kladné výrazy.
“V sobotu to bolo lepšie. Okej, bolo mokro, ale celkové správanie auta sa zlepšilo,” opisuje svoje dojmy Verstappen. “A v nedeľu, nuž uvidíme. Naše dlhé jazdy vyzerali byť v pohode a sme s nimi celkom spokojní. Samozrejme, vždy sa chcete v niektorých veciach zlepšiť, čo sme aj spravili. Možno naša rýchlosť na jedno kolo nebola zrovna fantastická, ale to nám v nedeľných pretekoch nebude robiť starosti.”
Keďže v sobotu sa penalizácii nevyhol ani Nico Hülkenberg, z prvého radu budú štartovať Max Verstappen a Fernando Alonso. Zaujímavosťou je, že vlani vyzeral prvý rad presne rovnako, aj keď Alonso jazdil v inej stajni.
Novinárov na tlačovke zaujímalo, ako sa to Maxovi Verstappenovi darí. Kde nachádza všetok ten čas k dobru počas jazdy na vode? Dvojnásobný šampión si v odpovedi na túto otázku zaspomínal aj na svoje detstvo, keď ho otec učil jazdiť na mokrej trati.
“Nuž, ja ani neviem. Celkovo vám pomáha, ak ste na mokrej trati sebavedomí. Ide tu aj o to, aké máte pocity. Musíte vedieť, ako jazdiť, ktorú stopu si vybrať. Ťažko sa to dopodrobna vysvetľuje, pretože toto sa učíte už od detstva,” vykladal pred mikrofónom Verstappen.
V tom sa mu v hlave zjavili spomienky na časy dávno minulé. “Spomínam si na obdobie v motokárach. Môj otec doslova stál na trati a hovoril mi, kadiaľ mám na vode jazdiť. Myslím, že kedysi bol aj on na vode celkom slušný pilot. Skrátka som sa učil. Raz aj sami pochopíte, čo sa deje a čo musíte spraviť, ako jazdiť na vode naozaj rýchlo.”