logo F1online.sk

Steiner neočakáva zázraky: Asi sa z toho ani nespamätáme

Günther Steiner
© Haas
Jakub Vaverka
Jakub Vaverka26. 1. 2021

Aj napriek faktu, že je pred nami najdlhšia sezóna F1 v histórii a prognóze toho, že viac práce bude musieť zvládnuť menej ľudí, Günther Steiner hovorí, že členovia Haasu by mali cítiť účasť v kráľovnej motoršportu ako privilégium.

Táto sezóna Formuly 1 má naplánovaných 23 pretekov. Štartuje koncom marca v Bahrajne a končí v polovici decembra v Abú Zabí. Bude to výzva, predovšetkým pre tím, ktorý bude redukovať počet svojich členov, kvôli novému rozpočtovému stropu na úrovni 145 miliónov dolárov. Šéf Haasu Günther Steiner hovorí, že to nebude jednoduché. Taktiež ale hovorí, že jeho ľudia by mali byť privilegovaní, že môžu byť v F1.

„Či je to náročné? Jednoduché to nie je. Sú tú väčšie komplikácie ako je táto,“ povedal Steiner pre GPFans Global. „V kalendári je veľa pretekov, ľudia budú unavení. Nedosiahnu výsledky a nebudú mať v sebe hype a adrenalín.“

„Keď pretekáš, uvedomuješ si svoje miesto. Nemyslím si ale, že si ľudia uvedomujú, že majú šťastie, že majú platenú prácu v F1, pretože prichádza rozpočtový strop. Vo Formule 1 bude menej ľudí a každý, kto si udrží pozíciu, bude poctený, že tu môže byť,“ myslí si tímový šéf Haasu. „Samozrejme, musia tvrdo pracovať, pretože na dvere klope veľa ľudí, ktorí chcú prácu.“

V Haase pred novým ročníkom, čo sa výsledkov týka, neočakávajú zázraky. „Myslím si, že v roku 2019 naše auto nebolo na vrchole. Mám pocit, že sme to pred uplynulou sezónou zlepšili. V roku 2020 naše auto nebolo tým, ktorým sme chceli, aby bolo. Prišla pandémia, potom lockdown. V istom okamihu to bola hra o prežitie.“

„Potom sme už nevyvíjali ďalej, pretože sme vedeli, čo chceme urobiť do budúcna. Na zmeny ale bolo v tom čase neskoro. Na to nám ušla príležitosť v roku 2019. Mali sme zlý rok, to sa stáva,“ myslí si Steiner. „Tvrdo sme pracovali na tom, aby sme nechali zabudnúť na nepodarený ročník, ale prišla pandémia a to nás opäť vrátilo späť.“

„Nikdy sme sa z toho nespamätali a myslím si, že s týmto autom, pri všetkých nariadeniach, sa ani nespamätáme. Sme jednoducho príliš pozadu. Nikdy sa však nevzdávame. Pokúsime sa, aby naše auto bolo v roku 2021 lepšie ako v roku 2020,“ zakončil tímový boss Haasu.